سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا ۱۸ فروردین انجام می شود

سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳

سیاه چادر‌های عشایری که در راستای گسترش فرهنگ گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ در مبادی ورودی استان همدان ایجاد شده تا ۱۸ فروردین ماه جاری میزبان گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: اداره امور عشایر همدان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و با حضور راهداران و عوامل انتظامی، در راستای توسعه گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ و ایجاد نوروزگاه ها، سیاه چادر‌های عشایری برای استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان، نهاوند و تویسرکان برپا کرده است.

جعفر کاویانی دلشاد گفت: همچنین درمناطق گردشگری سطح شهر و نیز تپه تاریخی و باستانی هگمتانه سه سیاه چادر عشایری مستقر هستند.

او گفت: این رویداد با هدف اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم عشایری و ارائه صنایع دستی معرف جامعه عشایری مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی انجام می‌شود و تا ۱۸ فروردین میزبان شهروندان و گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان با هدف کاهش تصادفات راه‌اندازی شده است.

برچسب ها: عشایر ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.