سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۶ هزار و ۹۹۲ بازدید بهداشتی در استان فارس انجام شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۲۶ هزار و ۹۹۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان فارس از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون انجام شده است.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است، تاکنون ۲۶ هزار و ۹۹۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی در سطح استان انجام داده اند.

او افزود: از ۲۶ هزار و ۹۹۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بین راهی و اقامتی در سطح استان، ۱۰۹ مورد از مراکز و اماکن دارای تخلف بهداشتی، به مراجع قضائی معرفی شدند و ۲۸ مورد از این مراکز نیز به علت مشهود بودن تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این مدت، ۱۹ هزار و ۴۰۶ کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شده است، تصریح کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل (وسایلی که بتوان آن را با دست حمل کرد) بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، ۲۲ هزار ۸۲۸ مورد سنجش نیز انجام شده است.

رضائیان زاده با بیان اینکه از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، ۳۴ هزار و ۲۹۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شده است، اضافه کرد: در طرح سلامت نوروزی، ۱۴۰ بازرس در قالب ۷۸ تیم بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: هم استانی‌ها و میهمانان نوروزی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.