سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

معرفی صنایع دستی فارس به مسافران نوروزی با طرح کارگاه گردی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: طرح کارگاه گردی به منظور معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان در حال اجراست و مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه طرح کارگاه گردی به منظور معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان برای مسافران نوروزی در حال اجراست، اظهار کرد: در حال حاضر ۴ کارگاه صنایع‌دستی فارس در خانه تاریخی سعادت در شهر شیراز، خانه تاریخی سوخکیان در شهر داراب؛ خانه صنایع‌دستی در استهبان و تیمچه صرافیان در شهر آباده فعال و پذیرای مسافران نوروزی است.

او گفت: در قالب طرح کارگاه گردی، علاقه‌مندان به حوزه صنایع‌دستی و تور‌های گردشگری می‌توانند به کارگاه‌های صنایع‌دستی منتخب مراجعه کرده و روند تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی را از نزدیک مشاهده کنند و از نزدیک با این هنر‌ها آشنا شوند. 

ثابت اقلیدی، این طرح را اقدام مطلوبی در جهت معرفی محصولات صنایع‌دستی در شهرستان‌های فارس برشمرد و افزود: بی‌تردید مسافران نوروزی امکان خرید تولیدات صنایع‌دستی را در بازدید کارگاهی خواهند داشت و این ظرفیت می‌تواند به رونق کارگاه‌ها نیز کمک کند.

او با بیان اینکه این کارگاه‌ها در بافت‌های تاریخی شهر‌ها قرار دارند، افزود: بی‌تردید بازدید گردشگران و مسافران نورزی از این کارگاه‌ها نه تن‌ها به معرفی و فروش محصولات دست‌ساز هنرمندان کمک می‌کند بلکه گردشگران با بافت‌های تاریخی نیز آشنا می‌شوند و این جاذبه‌های گردشگری را نیز می‌بینند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.