سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه‌سرای هیمن در مهاباد میزبان گردشگران نوروزی است

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مهاباد گفت: موزه‌سرای هیمن این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت ۸ صبح الی ١٨ عصر پذیرای مهمانان و مسافران است.

صلاح پایانیانی مسئول امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری مهاباد گفت: موزه‌سرای هیمن، همه‌روزه در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مهمانان، مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات ١۴٠٣ از ساعت ۸ صبح الی ١٨ عصر خواهد بود.

وی افزود: سرای ماموستا هیمن شامل مجموعه‌ای از دست‌نویس‌ها و کتاب‌ها، زندگینامه، ابزارآلات موسیقی، تابلو‌های نقاشی، آلبوم‌های عکس و فایل‌های صوتی و تصویری ۶ هنرمند، شاعر و نویسنده مشهور مهاباد است.

پایانیانی ادامه داد: آثار هنرمندانی همچون شاعران مشهور کورد عبدالرحمان شرفکندی ملقب به هژار، سید محمدامین شیخ‌الاسلامی ملقب به هیمن و استاد خالدحسامی ملقب به هدی و نویسندگان و مترجمان محمد قاضی ملقب به پدر ترجمه ایران و احمد قاضی و همچنین محمد ماملی هنرمند بزرگ موسیقی کردی در این موزه نگهداری می‌شود.

وی در ادامه گفت هیمن نام هنری محمدامین شیخ‌الاسلامی، شاعر مشهور و مورد علاقه مردم شهرستان مهاباد است تا جایی که در بیشتر مناطق کردنشین کشور میدان‌ها، خیابان‌ها یا بلوار‌هایی را به نام او نامگذاری کرده‌اند و خانواده‌های بسیاری در این مناطق این نام را برای پسرانشان انتخاب می‌کنند.

به گفته پایانیانی، موزه‌سرای هیمن در سال ۱۳۹۱ شمسی به کمک شهرداری، فرمانداری و شورای اسلامی شهر برای نگهداری و جلوگیری از خرابی بیشتر آن خریداری شد و در اسفند همان سال جزو املاک شهرداری مهاباد قرار گرفت و در سال ۹۲ به موزه‌سرای هیمن تبدیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.