سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۹ درصد متوفیان تصادفات در استان بوشهر عابرین پیاده هستند

رییس پلیس راهور استان بوشهر گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه ۱۹ درصد متوفیان تصادفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده است.

سرهنگ محمد صادقی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های پلیس راهور استان بوشهر، عبور عابران پیاده از سطح راه‌ها می‌باشد که متاسفانه سالانه نزدیک به ۱۹ درصد از متوفیان فوتی استان بوشهر را به خود اختصاص داده اند و بعد از موتورسیکلت سواران دومین رتبه در بین جانباختگان را دارند.

وی افزود: با توجه به شلوغی معابر در این ایام منتهی به پایان سال و شروع سال جدید و ازدعام جمعیت در نقاط ساحلی و مرکزی شهر‌ها و افزایش پیک ترافیک، شاهد تردد بی نظم عابران از سطح سواره رو‌ها هستیم و گاهاً کم دقتی و نقض قوانین رانندگی از سوی عابران به ویژه کودکان زمینه ساز حوادث برای آن‌ها شده است.

سرهنگ صادقی در ادامه بیان داشت: به خانواده‌ها و فرزندان عزیز توصیه می‌کنیم از هر گونه ورود و دویدن ناگهانی و بازی کردن در سطح سواره رو‌ها اجتناب نمایند، همچنین بزرگتر‌ها در هنگام عبور از عرض خیابان دست کودکان را در دست داشته و رفتار آن‌ها را کنترل نمایند و هنگام عبور حتما به مقررات رانندگی توجه کافی داشته و با هوشیاری عبور نمایند و شب هنگام از البسه رنگ روشن و یا علائم درخشان استفاده نمایند و کمک کنند رانندگان قبل از برخورد با آن‌ها متوجه حضور عابر در سطح راه‌ها بشود و برای عبور عرضی از مکان‌های مجاز و گذرگاه‌ها استفاده نمایند.

رییس پلیس راهور استان بوشهر در پایان اشاره نمودند: توجه به مقررات رانندگی می‌تواند ضریب آسیب پذیری را کاهش داده و نوروز ۱۴۰۳، در امنیت کامل ترافیکی و با شادابی سپری گردد، لذا رفتار آگاهانه و مسئولانه از سوی شهروندان یک امر اجتناب ناپذیر در ترافیک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.