سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کهگیلویه و بویراحمد؛

تشکیل پنجره واحد زمین برای مبارزه با زمین‌ خواری

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل پنجره واحد زمین در استان برای کاهش تخریب منابع طبیعی خبر داد.

سعید جاوید بخت با اشاره به اینکه ۹۰ درصد وسعت استان را منابع طبیعی تشکیل داده است گفت: ۵۶ درصد وسعت استان جنگل است که ۵۰ درصد بلوط و مابقی سایر گونه‌ها است.
 
مدیرکل منایع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت کاشت درخت برای بهبود سفرهای زیرزمینی افزود: هدف‌گذاری کاشت درخت در استان طی چهار سال ۱۵ میلیون تومان است که دستگاه‌ها ما را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

وی اعلان کرد: در همین راستا ۱۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی دولتی و تشکل‌های مردم نهاد مختلف استان منعقد و امضا شده است.

جاوید بخت اضافه کرد: فعالیت دیگری که در منابع طبیعی شروع شده و در دولت سیزدهم شتاب گرفت پنجره واحد زمین برای کاهش وی افزود: با تشکیل این پنجره واحد در کوتاه ترین زمان به استعلامات پاسخ داده شده است.

مدیرکل منایع طبیعی استان با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی و فرابخشی است، گفت: به ازای هر ۶ هزار هکتار جنگل باید یک قرقبان وجود داشته باشد که هم‌اکنون در استان به ازای هر ۲۵ هزار هکتار جنگل و مرتع یک قربان کار حفاظت را انجام می‌دهد که با کمبود قربان مواجه هستیم.

این مسئول با اشاره به آغاز فصل بهار و رویش گیاهان کوهی خاطرنشان کرد: مردم در جلوگیری از بوته‌کنی گیاهان کوهی همکاری لازم را با منابع طبیعی داشته باشند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.