سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

آموزش خطرات مین به افزون بر ۳۹۷ هزار تبعه افغانستانی در مرز دوغارون

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: تعداد ۳۹۷ هزار و ۱۰۲ نفر از اتباع افغانستانی در مرز دوغارون و در هنگام بازگشت به کشورشان با خطرات مین و مهمات عمل‌نکرده آشنا شدند.

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۹۷ هزار و ۱۰۲ نفر از اتباع افغانستانی در مرز دوغارون و در هنگام بازگشت به کشورشان آموزش‌های مربوط به خطرات مین و مهمات عمل‌نکرده را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها با همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر و سازمان ملی مهاجرت ارائه می‌شود که از این تعداد تبعه، ۳۷۱ هزار و ۱۱۴ نفر مرد، ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر زن و ۱۲ هزار و ۳۳۸ نفر کودک هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه داد: اتباع افغانستانی در این برنامه بشردوستانه که در مرکز پیش‌آگاهی از خطرات مین و مهمات جنگی، واقع در مرز زمینی دوغارون، اجرا می‌شود؛ با انواع مین و تسلیحات جنگی، علائم خطر، مکان‌های مشکوک و نحوه برخورد با مصدومان آشنا می‌شوند.

رمضانی بیان کرد: برنامه پیش‌آگاهی از خطرات مین از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون اجرا می‌شود که تا امسال ۴ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۸۸۶ نفر تبعه افغانستانی از آموزش‌های این برنامه بهره‌مند شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین بروشور‌هایی با مطالب آموزشی به زبان‌های فارسی دری، پشتو و انگلیسی جهت آگاهی بخشی بیشتر میان اتباع افغانستانی توزیع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد خاطرنشان کرد: مناطق متعددی در کشور افغانستان به علت سال‌ها جنگ و درگیری، به مین و مهمات جنگی آلوده شده اند که سالانه تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای می‌گذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.