سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان کرمان در حوزه میراث فرهنگی در صدر است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: کرمان در بخش تاریخی رتبه اول کشور و در حوزه میراث فرهنگی ناملموس صدر نشین است.

سعیدشاهرخی درنشست با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های نوروزی در کرمان گفت: ستادی با عنوان ستاد اجرایی سفر‌های نوروزی در استان با ۱۵ کمیته، تشکیل شده است ولی به دلیل مناسبت‌های مختلف سال در کرمان در این ستاد مصوب شد که ستاد خدمات سفر منحصر به نوروز نباشد و در طول سال فعال باشد.

وی افزود: در حوزه توسعه گردشگری سهم میراث فرهنگی از اعتبارات استانی از ۵ درصد است و در سال آینده این اعتبار به ۱۰ درصد خواهد رسید و با توجه به اینکه در استان کرمان ۴ اقلیم وجود دارد در حوزه میراث طبیعی نیز استان کرمان حرف برای گفتن دارد.

شاهرخی با بیان اینکه تاکنون با حوزه‌های مختلف نشست‌های خوبی داشتیم ولی برای رسیدم به هدف فاصله زیادی وجود دارد، ادامه داد: کرمان سال آینده میزبان پژوهشگران حوزه تمدن جنوب کرمان است و جشنواره چوگان که یکی از میراث‌های ناملموس است، به میزبانی شهرستان بم در سال جاری برگزار شد.

وی از مسافران نوروزی در ایام نوروز خواست چنانچه مردم در طول سفر شکایت و انتقادی داشتند می‌توانند به شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و پیشنهاد خود را ثبت کنند کما اینکه این سامانه پاسخگوی وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز پاسخگوی مهمانان نوروزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.