سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر دُرنا‌ها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد

معاون محیط‌زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: هزاران دُرنای مهاجر با گرم‌شدن هوا و فرا رسیدن بهار، تالاب‌های استان را به مقصد مناطق سردسیر سیبری و عرض‌های شمالی ترک می‌کنند.

عزیز عطایی معاون محیط‌زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: دُرناها، مرغابی و سایر پرندگان مهاجر که برای زمستان‌گذرانی به تالاب‌های این استان سفر کرده بودند، اکنون در حال بازگشت به عرض‌های شمالی و در نهایت سیبری هستند.

وی با بیان اینکه شرایط دمایی استان در مهاجرت پرندگان تاثیر گذار است، اضافه کرد: این استان کریدور مهاجرتی پرندگان بوده و این مهاجرت تا پایان فروردین ادامه دارد.

معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت‌ محیط‌زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تالاب‌های ارومیه، مهاباد، نقده و خوی اغلب میزبان این پرندگان زیبا هستند، ادامه داد: این پرندگان تحمل گرمای هوا را ندارند به همین دلیل امسال زودتر مهاجرت خود را به عرض‌های شمالی آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه مرغابی، اردک سانان و دُرنا‌ها عمده‌ترین پرندگان مهاجر پاییزی به استان هستند، ادامه داد: این استان در کریدور مهاجرتی این گونه‌ها قرار دارد و در پاییز تعدادی از این پرندگان به سمت مناطق شمال آفریقا، جنوب اروپا و اروپای مرکزی پرواز می‌کنند.

عطایی اضافه کرد: تالاب‌های آذربایجان‌غربی به دلیل امنیت و شرایطی زیستی مناسبی که برای پرندگان دارد، استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است که همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آنها می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.