سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعه ۷ آزادراه شیراز ـ اصفهان نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرعامل آزادراه شیراز ـ اصفهان با بیان اینکه قطعه ۷ این آزادراه هم‌اکنون با مختصات بزرگراهی زیربار ترافیک است، گفت: در صورت تأمین اعتبار، این قطعه تا قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

رضا محمدیان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح آخرین وضعیت آزادراه شیراز ـ اصفهان طی این ایام پرداخت و گفت: آزادراه شیراز ـ اصفهان در سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس یعنی در ابتدای مهرماه سال جاری افتتاح شد.

او با بیان اینکه زیرساخت‌ها و امکانات این آزادراه در حال تکمیل شده است، افزود: پیش‌بینی ما این است که با تکمیل تمام زیرساخت‌ها ۶۰ الی ۷۰ درصد تردد خودرو‌های شیراز و اصفهان از این محور خواهد بود.

مدیرعامل آزادراه شیراز ـ اصفهان به وضعیت قطعه ۷ آزادراه هم اشاره کرد و افزود: قطعه ۷ آزادراه هم اکنون با مختصات بزرگراهی زیربار ترافیک است، اما در صورت تأمین اعتبار، این قطعه توسط وزارت راه و شهرسازی تا قبل از نیمه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

محمدیان با ذکر این نکته که به دلیل اینکه هنوز دستگاه‌های تردد شمار در این محور نصب نشده است لذا امکان ارائه آمار دقیق از تردد خودرو‌ها در آزادراه شیراز ـ اصفهان فعلاً مقدور نیست، گفت: در عین حال بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که ۴۰ درصد تردد‌های شیراز ـ اصفهان به این آزادراه منتقل شده است.

مدیرعامل آزادراه شیراز ـ اصفهان با اشاره به مختصات فنی این آزادراه اظهار کرد: در این آزادراه ۲۵ پل بزرگ و ۵۹۰ پل کوچک احداث شده است که بزرگترین پل این مسیر یعنی پل شهید سلیمانی در نوع خود یک شاهکار مهندسی است.

او همچنین به طبیعت زیبا و بکری که این آزادراه از داخل آن عبور می‌کند، نیز اشاره کرد و افزود: در جریان اجرای پروژه‌ها مراقب مسائل محیط زیستی هم بودیم و تلاش شد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شد و همچنین به دنبال آن بودیم تا در فصل زمستان کمترین سایه و یخبندان داشته باشیم تا مشکلی برای رانندگان ایجاد نشود.

محمدیان همچنین از اجرای فیبر نوری در این آزادراه خبر داد و افزود: این آزادراه نخستین آزادراه کشور بود که قبل از افتتاح، فیبر نوری در آن اجرا شد و هم اکنون هم زیرساخت‌های فیبرنوری و هوشمند در آن وجود دارد که برای دوربین‌های ثبت تخلف و دوربین‌های نظارتی و عوارضی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آزادراه شیراز ـ اصفهان درباره میزان ایمنی آزادراه هم گفت: طی ماه‌های اخیر در مقایسه با سایر محور‌های مواصلاتی استان، این آزادراه کمترین میزان حوادث و تلفات ناشی از آنها را داشته است.

او درباره مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی که به خصوص در ایام نوروز بدان‌ها بسیار نیاز است، گفت: برای این آزادراه ۸ مجتمع خدماتی رفاهی پیش‌بینی شده است که ۲ مجتمع آن مجهز به جایگاه سوخت ثابت هستند.

محمدیان از فعالیت سه جایگاه سوخت سیار در این محور نیز خبر داد و افزود: تابلو‌ها و علائم رانندگی در طول مسیر به طور کامل نصب شده است و دوربرگردان‌ها هم به میزان کافی در این آزادراه وجود دارد که به طور میانگین فاصله هر دوربرگردان در آزادراه شیراز ـ اصفهان ۲۰ کیلومتر است.

مدیرعامل آزادراه شیراز ـ اصفهان فعالیت ۳ گشت حراست شبانه‌روزی برای حراست تأسیسات آزادراه را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: همچنین ۵ گشت راهداری هم در این محور فعالیت دارند و برای پلیس راه و هلال احمر و اورژانس هم ایستگاه‌های موقتی احداث و تجهیز کردیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت احداث آزادراه شیراز ـ اصفهان هم در این نشست با ذکر این نکته که این پروژه‌ها مانند دیگر پروژه‌ها در گام نخست یکسری نواقص و کمبود‌هایی دارد که برای رفع آنان تلاش می‌کنیم، زمان آغاز عملیات اجرایی این آزادراه را سال ۸۸ اعلام کرد.

مینایی با بیان اینکه این آزادراه به سمت بوشهر ادامه خواهد داشت، گفت: برای این کار توافق اولیه حدود ۲۱۰ کیلومتر انجام شده است که بنا شده است ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط وزارت راه و شهرسازی، ۲۰ درصد وزارت دفاع و ۳۰ درصد هم توسط سرمایه‌گذار انجام شود.

او با تصریح اینکه آزادراه شیراز ـ اصفهان که موجب کوتاه کردن مسیر شده است موجب صرفه‌جویی سالانه ۱۳۶میلیون لیتر مصرف سوخت می‌شود، افزود: در این ۶ قطعه آزادراه که هم اینک زیربار ترافیک است ۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم که اگر اجازه داده شود که به ازای هر خودرو یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال عوارض آزادراه دریافت کنیم، ۱۸ سال طول می‌کشد که این عددی که برای ساخت این پروژه هزینه شده باز گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.