سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی شهرداری کرمان

معاون فرهنگی شهردار کرمان، برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در ایام نوروز را تشریح کرد.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی با اشاره به  برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی شهرداری کرمان گفت: این برنامه‌ها در ۲  بخش برنامه‌های روزانه و برنامه‌های ویژه نوروز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های نوروز سال ۱۴۰۳، استقرار ایستگاه راهنمای مسافر در ورودی‌های شهر کرمان و ۵ نقطه از شهر است، بیان داشت: در این ایستگاه‌ها، افراد آگاه و کاربلد راهنمای گردشگری که اِشراف خوبی نسبت به اماکن تاریخی و گردشگری کرمان دارند و می‌توانند پاسخگوی خوبی برای پرسش‌های گردشگران و مهمانان نوروزی باشند، مستقر می‌شوند.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از توزیع نقشه‌های راهنما در ایستگاه‌های راهنمای مسافر خبر داد و گفت: در این نقشه‌ها، حوزه گردشگری مقاومت، اماکن گردشگری و تاریخی و اماکن اقامتی شهر کرمان مشخص شده و از این طریق اطلاعات کاملی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی به نصب بیلبورد‌ها و تابلو‌های شهری با عنوان بهار در بهار اشاره کرد و گفت: در این تابلو‌ها توأمان به موضوع ماه مبارک رمضان و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر کرمان پرداخته شده است.

شیخ شعاعی افزود: همچنین ۲ مسابقه برای ایام نوروز طراحی شده که شامل عکاسی از اماکن تاریخی شهر کرمان و مسابقه خاطرات کرمان‌گردی ویژه مسافران نورزوی است.

وی ادامه داد: نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین در بازار قلعه‌محمود، جشنواره بادبادک‌ها در محوطه گنبد جبلیه، استقرار ایستگاه بازی و سرگرمی برای کودکان در گلزار شهدا، برگزاری افطاری ساده در ۲ بوستان شهر و برگزاری تور گردشگری اماکن تاریخی و تور گردشگری مقاومت از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ایام نوروز است.

معاون فرهنگی شهردار کرمان همچنین از افزایش ساعت کار موزه و مجموعه‌های گردشگری شهرداری کرمان تا ساعت ۲۰ شب در ایام نوروز خبر داد.

وی با بیان اینکه این سازمان برنامه‌های دیگری نیز برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تدارک دیده بود که به‌دلیل ملاحظات امنیتی برگزار نخواهد شد، گفت: بخشی از این برنامه‌ها مانند جشن‌های شبانه ماه مبارک رمضان در میدان ارگ، جشن‌های نوروزی در پردیسان قائم (عج)، نمایشگاه صنایع دستی در پیاده‌راه شهید تجلی (گذر صنایع دستی) و کارناوال شادی با حضور عمونوروز و حاجی‌فیروز همراه با اجرای موسیقی سنتی، اطلاع‌رسانی شده بود که به‌دلیل ملاحظات امنیتی برگزار نخواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.