سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طرح فلورایدتراپی دو نوبت در سال در مدارس انجام خواهد شد

مدیر کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: یکی از اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرای طرح فلوراید تراپی دو نوبت در سال در مدارس و با اولویت مناطق محروم است.

زهرا سیدمعلمی، مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید شاخص دندان های بدون پوسیدگی دانش آموزان زیر ۱۲ سال به میزان پنج درصد نسبت به وضع موجود بهبود پیدا کند. 
 
وی افزود: یکی از اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرای طرح فلوراید تراپی دو نوبت در سال در مدارس و با اولویت مناطق محروم است.
 
مدیر کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت بیان کرد: کارگاه های آموزشی ضمن خدمت برای مدیران و اولیای مدرسه در خصوص سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های آن انجام می شود.
 
سیدمعلمی تاکید کرد: خدمات دندان پزشکی سطح یک به دانش آموزان در مراکز جامع خدمات سلامت بر اساس تعرفه های مصوب و بیمه های پایه ارائه می شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: تفاهم نامه مشترکی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امضا شده که بر اساس آن، آموزش بهداشت دندان و اصول خود مراقبتی توسط سفیران دانش آموزی و اولیای مدارس انجام می شود.

سید معلمی افزود: استفاده از وارنیش فلوراید تراپی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری خواهد کرد. دانش آموزان دارای دندان پوسیده به مراکز جامع سلامت ارجاع داده می شوند و هر مرکز جامع سلامت تعدادی از مدارس را تحت پوشش خود قرار داده است.

 
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
این طرح باید اختیاری بشه
فلوراید توطئه ایلومیناتی است
و قسمتی از مغز که مربوط ب معنویت است از کار می اندازد و مردم جاهل و احمق میشن
و هیچ فایده ای برای دندان ندارد و بدتر خرابش میکند
من اگر فرزندی داشتم اجازه فلوراید تراپی نمیدادم