سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمن‌ها مطالبات مردمی را از مرحله تئوری به سند تبدیل کنند

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد به میدان کنشگری اجتماعی وارد شوند و مطالبات را به سند تبدیل کنند.

رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست با سازمان‌های مردم نهاد ضمن توجیه مسئولیت اجتماعی سمن‌ها، خواستار افزایش میزان کنشگری، نفوذ و اثرگذاری سمن‌ها در حوزه مطالبات اجتماعی شد.

شریفی گفت: سمن‌ها باید با افزایش قدرت نفوذ و اثرگذاری، مطالبات را از مرحله تئوری به سند تبدیل کنند و این موضوع دست یافتنی است.

وی خطاب به سمن‌ها گفت: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان اولویت توسعه در کشور است و این تعارف نیست، اما باید با کار تیمی این اولویت‌ها را حفظ و آن را عملی کنیم.

معاون استاندار گفت: مواردی، چون رفع بیکاری، مرز، معدن، شیلات و اقتصاد دریا از جمله اولویت‌های استان است که باید بر آن تمرکز کنیم و آن را معرفی و عزم جمعی را برای حل این مسائل به کار گیریم.

شریفی سمن‌ها را به شناخت شرایط استان و عدم سیاه نمایی توصیه کرد و اظهار داشت: نباید با سیاه نمایی و وخیم نشان دادن اوضاع به شکل غیر واقعی درصدد جلب توجه مردم باشیم بلکه باید همه مسائل استان در کنار هم دیده شود و تحلیل واقع بینانه‌ای از شرایط استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در کنار سیل اخیر که مشکلات زیادی برای مردم جنوب استان به وجود آورد می‌توان به این موضوع پرداخت که شبکه‌های آب و برق و راه‌های روستایی که در جریان سیل دچار مشکل شده‌اند در اولین روز‌های بعد از جریان سیل راه‌اندازی و ترمیم شدند که این موضوع از نکات مثبتی است که نشان از آمادگی و نتیجه کار جمعی دستگاه‌های اجرایی است که می‌توان به آن پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.