سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار ایلام:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس نیاز بازار تولید، راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان است.

شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فنی و حرفه‌ای استان ایلام با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان ایلام وجود دارد که می‌تواند حلقه مکمل رشد و توسعه اقتصادی استان باشد و به همین دلیل باید زمینه برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه فراگیری آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکل بیکاری در جامعه به شمار می‌رود، افزود: آموختن این مهارت‌ها باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: برای توانمندسازی نیروی کار ماهر و توسعه اشتغال نیاز به توسعه مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های استان است و در این راستا باید بین این آموزش‌ها و بازار کار، تناسب برقرار باشد.

عباسی با بیان اینکه داشتن مهارت در زندگی فردی و اجتماعی امری حیاتی است، یادآور شد: امروز اهمیت مهارت بر هیچ فردی پوشیده نیست و با توجه به مهارت آموزی می‌توان به ایجاد شغل و کسب و کار در استان رونق بخشید.

وی با اشاره به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق، خاطرنشان کرد: ایلام با داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می‌تواند الگو‌های موفقی برای دیپلماسی مهارت در کشور باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تغییر مدیریت‌ها در سیستم‌های ادارای یک امر کاملا طبیعی و عادی است، در این جابجایی‌ها در واقع نقش‌های مدیران عوض می‌شود و جهاد خدمت به هموطنان همچنان ادامه دارد.

در این آیین از زحمات مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای ایلام تقدیر و حمیدرضا رییسی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان در استان معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.