سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشفته بازار مراکز زیبایی در سنندج + تصاویر

در این روز‌ها که به تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم مراجعه به مراکز زیبایی بانوان بیشتر میشود، بازاری که آشفته است.

 با هدف برسی و نظارت مراکز زیبایی گشت مشترک بازرسان تعزیرات با علوم پزشکی و اداره صمت در سطح سنندج انجام شد.

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این بازدید وضعیت برخی از مراکز زیبایی را نامناسب دانست و بیان کرد: مهمترین تخلفات این مراکز، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور قیمت، استفاده نکردن از محلول ضد عفونی کننده، نبود کارت سلامت، استفاده از رنگ مو و مواد آرایشی تاریخ مصرف گذشته و فاسد و نبود نرخ نامه بود.

پریسا پیروزی ارائه خدمات پاکسازی پوست در مراکز زیبایی را غیر مجاز اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده این مورد در مراکز زیبایی تشکیل پرونده، جریمه نقدی و مرکز پلمب خواهد شد. 

وی با اشاره به نزدیکی عید نوروز و مراجعه بیشتر بانوان به مراکز زیبایی، توصیه کرد: در زمان مراجعه حتما تاریخ مصرف مواد استفاده شده را بررسی کنند و در نظر داشته باشند مراکز زیبایی، مطب پزشک زیبایی نیست و مراقب عواقب جبران ناپذیر برخی خدمات صورت گرفته باشند.

کارشناس علوم پزشکی کردستان افزود: مراجعه کنندگان به مراکز زیبایی در صورت مشاهده گران فروشی و استفاده محصولات آرایش و بهداشتی تاریخ گذشته با سامانه ۱۴۹ تماس حاصل فرمایند تا کارشناسان بهداشت علوم پزشکی به این مسئله رسیدگی کنند.

 مدیر کل تعزیرات حکومتی کردستان هم در  این خصوص گفت: بیشترین شکایت در مراکز زیبایی، خدمات نادرست آرایشگاهی شامل سوزاندن مو سر، عفونت ابرو یا چشم، اجاره لاین برای خدمات دیگر و گران فروشی بوده است.

حسین رحیمیان با اشاره به تشکیل بیش از ۲۰۰ پرونده شکایت در خصوص مراکز زیبایی، گفت: هزار و ۷۰۰ مرکز زیبایی دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: با همکاری کارشناس علوم پزشکی و گشت تعزیرات هر ماه ۱۲ گشت بازرسی و نظارت در سطح استان از مراکز زیبایی صورت می‌گیرد و همچنان پیگیر این نظارت‌ها تا سامان یافتن این مراکز هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.