سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت همکاری صاحب نظران دینی و برنامه سازان صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیمای گفت: برای افزایش بهره وری برنامه ها، ضروری است صاحب نظران دینی و برنامه سازان صدا و سیما با یکدیگر همکاری کنند.

مدیرکل و جمعی از معاونین صدا و سیمای خراسان جنوبی با مدیرکل و معاونین اداره کل تبلیغات اسلامی استان در آستانه ماه مبارک رمضان نشست مشترک برگزار و در خصوص راهکار‌های افزایش بهره مندی از لحظات معنوی این ماه پر برکت و اجرای طرح ملی مسطورا گفتگو کردند.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای استان در این نشست با تأکید بر هم افزایی و همدلی بیشتر دو مجموعه در این ماه گفت: از صاحب نظران دینی و به ویژه فرهیختگان سازمان تبلیغات اسلامی انتظار داریم در حوزه محتوا و حتی ساختاری برنامه‌ها از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان مشورت و همکاری داشته باشند؛ چرا که مشورت محتوایی صاحب نظران سبب افزایش کیفیت برنامه‌ها و اثرگذاری بیشتر پیام می‌شود.

او افزود: این ارتباط برنامه ساز با سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه بسیار ارزشمند است و باید بیشتر شود تا برنامه‌های کیفی‌تر و اثرگذارتری داشته باشیم.

آینه دار از برنامه سازان برنامه‌های ماه مبارک رمضان هم خواست تا برنامه‌های تولیدی بر اساس طرح ملی مسطورا باشد و تمام برنامه سازان تلاش خود برای معرفی این طرح و ظرفیت‌های استانی در اجرای این طرح را به کار بگیرند.

حجت الاسلام سالاری مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه ضمن معرفی طرح ملی مسطورا گفت: طرح ملی مسطورا به معنای سطر سطر زندگی با آیه ها است که حدود ۶۰۰ پژوهشگر قرآنی آن را طراحی کرده اند.

او افزود: هدف این طرح این است که ۳۰ آیه در گفتمان و زندگی مردم ساری و جاری شود و در مراحل بعدی حفظ و تبیین جمعی بشود و ۲ آیه به صورت ضرب المثل ملی درآید.

حجت الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: این طرح بر پایه کتاب طرح اندیشه قرآنی در پنج فصل نوشته شده و متمرکز بر ۳۰ آیه است که قرار است با یک پویش و جریان سازی گسترده و هم افزا و به ویژه کمک رسانه‌ها از جمله صدا و سیما عملیاتی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه به دنبال این هم هستیم که تا جشن بزرگ و تجمیعی ویژه روزه اولی‌ها در شب ولادت امام حسن (ع) برگزار کنیم بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۸ تیم روایتگر نوجوان در طبس ساماندهی که از این تعداد ۵ تیم برتر به مرحله کشوری معرفی شده اند.

حجت الاسلام بنی خزاعی مسئول رسانه‌ای تبلیغات اسلامی استان هم ضمن تشکر از استقبال و همکاری صدا و سیما گفت: تاکنون تعاملاتی انجام و بسته‌های محتوایی و مشورت‌ها و سوژه‌هایی خوبی در خصوص احکام،ارائه شده است.

در این جلسه معاونین برنامه سازان صدا و سیما هم نظر‌های خود را برای اجرا طرح ملی مسطورا و تهیه بهتر برنامه ارائه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
اسلام شیعی که زمینه ساز قدرت ظالمانه و ضامن منافع مفسدانه افراد فرصت طلب نالایق یا منافق با قدرت واختیارات نامحدود و غیرمسئول است، جز تباهی حاصلی ندارد. حکومت عوامفریب و ظالم ایران با افشای ماهیت تاریک و ضدانسانی ادیان اسمانی، مهر بطلان بر تمامی ادیان زد.