سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان خبرداد.

مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال و تجارب سنوات گذشته عده‌ای از افراد فرصت طلب درکنارفروش ماهی قرمز، اقدام به خرید و فروش برخی گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی نظیر سنبل آبی می‌کنند.

او افزود:نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران همانند سنوات گذشته با گشت ونظارت مستمر؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف مبنی بر خریدوفروش گونه‌های جانوری و گیاهی در استان بامتخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

آهنگری گفت: ممنوعیت صید، نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش‌حیوانات و جانوران وحشی از طریق شبکه صدا و سیمای مرکز استان، مطبوعات و خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی جهت تنویر افکار عمومی استفاده و شاهدکاهش سطح تخلفات باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پایان از شهروندان خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را جهت پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.