سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان همدان؛

برنامه‌های بنیاد شهید برای روز بزرگداشت شهدا اعلام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارکران استان همدان از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت بزرگداشت هفته شهدا در استان خبر داد.

مجید صفدریان گفت: امسال روز ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا با شعار «هم پای جانبازان به پای عهد و پیمان تا پای جان هستیم در راه شهیدان»، از سند سه جلدی برادران شهید نبات علی و ایمان علی یارمطاقلو سهرابی رونمایی می‌شود.

او افزود: گلباران مزار شهدا، طرح سپاس با نام سلام شهید و دیدار با خانواده شهدا، عیادت از ایثارگران و جانبازان، برگزاری نمایشگاه کتاب ایثار و شهادت، نمایشگاه عکس، مسابقه کتاب خوانی شهید محمد هادی ذوالفقاری با نام پسرک فلافل فروش، یادواره شهدای غریب اسارت، میز خدمت حقوقی بنیاد و مشاوره حقوقی به ایثارگران و سایر مردم، کاشت نهال با یاد شهدا و میز خدمت در نماز جمعه در همه شهرستان ها، از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان روز ۲۱ اسفند اجلاسیه روز شهید را همراه با تجلیل از مدال آوران ملی و کشوری، نفرات برتر جشنواره‌ها و ایثارگران برتر مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸، به فرمان امام (ره) تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهاد‌های عمومی غیردولتی و در چهارچوب اساسنامه مصوبه و آیین نامه‌های مربوط زیر نظر رییس جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگاه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خود اتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان، محور فعالیت‌های این نهاد است.

برچسب ها: روز شهید ، بنیاد شهید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.