سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در استان همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

امیرحسین نقی‌پور گفت: بر ئاساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، این اداره‌کل اکیپ‌های خود را از ۱۹ اسفند تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۳ و عید فطر فعال کرده است.

او با بیان اینکه این طرح در ایام نوروز و در ادامه نیز در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح ۳۷ نفر بازرس نظارتی از دامپزشکان و کارشناسان استان همدان در قالب ۱۱ اکیپ ثابت و ۱۶ اکیپ سیار در دوشیفت کاری به مدت ۳۲ روز فعالیت می‌کنند.

نقی‌پور گفت: با استفاده از سامانه آنلاین بازرسی موادخام دامی طراحی شده، در بازرسی‌های طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان همدان، زمان و مکان بازرسی به صورت لحظه‌ای قابل رصد است و حتی امکان تصویربرداری و ارسال به شکل آنلاین وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تمامی مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح استان شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته‌بندی، سردخانه‌های نگهداری، مراکز عرضه (قصابی، مرغ فروشی، لبنیات، سوپر پروتئین)، رستوران‌های بین‌راهی و درون‌شهری، هتل‌ها و آشپزخانه‌ها مشمول این طرح بوده و به شکل مستمر توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازدید و کنترل قرار خواهند گرفت.

این مسئول از شهروندان خواست، محصولات و فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی در استان تهیه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه و عرضه مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت، موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۵۱۲ به بازرسان دامپزشکی اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.