سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویداد یکصدا ایران در ۲۲۰ محله کشور درحال اجرا است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویداد یکصدا ایران در ۲۲۰ محله کم برخوردار و حاشیه نشین کشور با هدف استعدادیابی هنری درحال اجرا می‌باشد.

محمدحسین اسماعیلی در همایش سالانه آیین های سنتی لرستان اظهار کرد: قوم لر حق بزرگی بر گردن ایران و ایرانیان دارد، این قوم اصالت خود را حفظ کرده و همه ما و اقوام ایرانی به این قوم بزرگ افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه تنوع قومیت ها یکی از فرصت های عظیم فرهنگی در کشور است، گفت: تنوع قوم ها و قومیت ها در کشور ما در عین کثرت، یک وحدت و انسجام و یکپارچگی ارزشمند دارد که این موضوع در کل دنیا بی نظیر است زیرا در عین اینکه بسیاری از اقوام، اعتقادات و باورها را داریم و سرزمینی یکپارچه و ملت منسجمی هستیم.

اسماعیلی افزود: در نقاط عطف تاریخ این سرزمین دیده ایم که این اتحاد و یکپارچگی، سرزمین ما را حفظ کرده است و این برنامه هم در خصوص آیین ها و سنت هاست که کار ارزشمندی می باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دولایه مهم به عنوان هسته مرکزی یعنی باورها، اعتقادات و اندیشه دارد و لایه بیرونی آن نیز باورهایی است که در قالب سنت ها و آیین ها به منصه ظهور می رسد، گفت: باید این آیین ها را حفظ و حراست کنیم و امیدواریم که انجمن آیینی و سنتی در همه استان ها به مثابه استان لرستان ایجاد شود زیرا اقدام این انجمن در راستای حراست از اصالت ها و اندیشه ها و آیین های ما می‌باشد.

اسماعیلی اظهار کرد: در همین راستا در دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری، دوره های آموزشی داشتیم و نگاه ما در این برنامه ها توجه ما به مناطق کم برخوردار بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: طرح بزرگ آموزش هنر برای همه و دومین طرح بزرگ در قالب رویداد «یکصدا ایران» در ۲۲۰ محله کم برخوردار و حاشیه نشین ایران درحال اجراست تا استعدادیابی هنری در کشور در این زمینه صورت بگیرد.

اسماعیلی گفت: در این راستا سامانه ای طراحی کردیم تا پس از ثبت نام افراد، برنامه ریزی برای آموزش آنها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در لرستان هم این طرح در ۱۵ محله طرح تا پایان اسفند در حال اجرا است و در سال آینده هم برنامه های دیگری همچون المپیاد بزرگ آموزشهای هنری را برگزار می کنیم.

وی افزود: علاوه بر حمایت از هنرستان هنرهای زیبا و آموزشگاه آزاد هنری که صورت می‌گیرد، اگر انجمن هنرهای آیینی و سنتی لرستان برنامه و کارگاه آموزشی، مستر کلاب و ...داشته باشد،دفتر برنامه ریزی آموزش های هنری به عنوان عیدانه حمایت های لازم را در این زمینه خواهد داشت.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.