سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷۵ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۷۵ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شد که تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان دارد.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۱۷۵ واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال مستقیم برای ۹ هزار و ۸۷۲ نفر فراهم شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۲۴۰ درصد افزایش اشتغال را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این واحد‌ها طی ۱۱ ماهه نخست امسال، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده که در این زمینه نیز نسبت به مدت زمان مشابه پارسال با ۹۵ درصد افزایش روبرو بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه هزار و ۶۷ فقره جواز تاسیس برای واحد‌های تولیدی صنعتی جدید در استان صادر شده که پیش‌بینی می‌شود برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد‌ها بیش از ۴۰۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با بهره‌برداری از این واحد‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۶ هزار و ۷۰۱ نفر در این واحد‌ها فراهم شود.

سرتیپی با اشاره به روند صدور مجوز‌های صنعتی، در ادامه گفت: در راستای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه صنعت، تمامی فرآیند‌های صدور مجوز‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد با حذف فرآیند‌های اضافی و زاید مجوز‌های مرتبط در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.