سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی یزد برای تعمیق همکاری کشور‌های عضو ACD با محوریت گردشگری

استاندار یزد گفت: استان یزد برای تعمیق همکاری‌های کشور‌های عضو ACD در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی را پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.

 مهران فاطمی استاندار یزد در نشست مشترک با سفرای کشور‌های عضو مجمع گفتگو‌های آسیا در استان یزد  ضمن خوش آمدگویی به سفرا و دیپلمات‌های حاضر در نشست، خطاب به آن‌ها گفت: حضور گرم شما را در شهری که قدم به قدم با مهر و امنیت آمیخته شده پاس داشته و با افتخار پذیرای شما عزیزان در دومین شهر خشت خام جهان، دیار امن و ایمان، نماد خشت و خرد و شهر تاریخ و تجربه هستیم. 
 
وی در همین راستا ادامه داد: امیدوارم این رویداد سرآغاز تحولی نوین و فرخنده در راستای همکاری و همگرایی هرچه بیشتر بین ملل این قاره کهن و زمینه ساز هم افزایی و مشارکت همه جانبه بین اعضا باشد. 
 
مهران فاطمی با بیان اینکه شهر یزد در گذرگاه تاریخ همواره به عنوان معبری امن مطرح بوده است، اظهارکرد: این شهر؛ با داشتن مردمانی سختکوش و دیندار، بستری مناسب را برای انجام مراوادت تجاری و فرهنگی بین ملل مختلف، فراهم کرده است. 
 
استاندار یزد در ادامه به جاذبه‌های منحصر به فرد یزد در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، معماری و همچنین ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد آماده مشارکت و توسعه همکاری با اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در سال ۲۰۲۴، اظهارکرد: یزد در راستای ایفای نقش خود برای تعمیق همکاری‌های کشور‌های عضو ACD در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویداد‌های مختلفی را پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.
 
فاطمی در همین راستا افزود: میزبانی کنفرانس بین المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشور‌های عضو ACD در محدوده زمانی ۳۰ آوریل تا ۱ می ۲۰۲۴ به عنوان یکی از مهمترین رویداد‌های قاره آسیا در حوزه گردشگری است.
 
وی «برگزاری همایش تورگردانان و فعالین گردشگری کشور‌های عضو ACD»، «آیین پاسداشت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد» و «برگزاری همایش بین المللی مرمت آثار تاریخی و معماری با حضور روسای دانشگاه‌های کشور‌های عضو ACD» را از جمله رویداد‌های پیش بینی شده در یزد، برای سال ۲۰۲۴ است.
 
استاندار یزد در پایان از سفرا و دیپلمات‌های حاضر در نشست، جهت حضور در برنامه‌ها و رویداد‌های پیش بینی و برنامه ریزی شده در یزد برای سال ۲۰۲۴ میلادی دعوت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.