سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم:

۶۰ المان نوروزی قم از میان ۸۰۰ اثر از هنرمندان کشوری انتخاب شده است

جوادیان گفت: اساتید و هنرمندان سراسر کشور در جشنواره شهرنگار قم بیش از ۸۰۰ طرح به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری ۶۰ طرح برتر انتخاب شد.

 پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در حاشیه کارگاه طراحی المان‌های نوروزی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ اسفندماه آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی بوده است که با آغاز برنامه‌های پویش ملی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری قم مصادف شده و شاهد جشن‌های درختکاری در سطح شهر هستیم. 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در جشنواره و رویداد بزرگ شهرنگار نیز، فراخوان عمومی به تمام اساتید و هنرمندان سراسر کشور اعلام شده و بیش از ۸۰۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده که پس از ساعت‌ها جلسه کارشناسی و داوری ۶۰ طرح برتر و جامع انتخاب و با حضور هنرمندان، طرح‌نگاری المان‌های نوروزی آغاز شد.

وی مطرح کرد: المان‌های دیگر نیز به کثرت در سطح شهر موجود است که توسط همکاران در فضای سبز و سیما منظر شهرداری طراحی و اجرا شده که جدای از این المان‌هاست. 

جوادیان در خصوص المان‌های نوروزی اظهار کرد: وقتی المان‌هایی با طراحی زیبا، جذاب و رنگ‌های شاد در سطح شهر علی‌الخصوص در ایام نوروز که مصادف است با ایام ماه مبارک نصب شود؛ قطعا می‌تواند سیما منظر شهرداری را ارتقاء دهد و روح و نشاط شهری را مضاعف کند. 

وی تصریح کرد: یک جشنواره قم نگار نیز در ۶ ماهه اول سال گذشته اجرا شده که بیشتر شامل المان‌های سالیانه و دیوار نگاره‌ها بوده و حدود ۷۰۰ طرح به قم‌نگار ارسال شد و طرح‌های جذاب دیوارنگاره و المان‌های شهری انتخاب شد. 

جوادیان با اشاره به اینکه یکی از اهداف و برنامه‌ها استقبال از هنر هنرمندان است عنوان کرد: در این راستا از هنرمندان بومی استفاده خواهد شد و خاصیتی که این طرح‌ها به جامعه می‌بخشد؛ این است که شور و نشاط شهری افزایش پیدا کند.

جوادیان در ادامه افزود: تفاوتی که امسال با سال‌های گذشته داشت؛ این بود که فعالیت‌ها در معرض نقد و پیشنهاد قرار داده شود که پارسال به کمبود المان‌ها در سطح شهر نقد وارد بود و همکاران در سازمان با یک اقدام جهادی این مساله را حل کردند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد المان‌های نوروزی سال گذشته ۳۰ عدد بود در حالی‌که امسال این رقم به ۶۰ عدد رسید و اقدامات دیگر نظیر سفره‌های هفت‌سین بزرگ به تعداد ۱۰ عدد در سطح شهر قرار می‌گیرد و گل‌جای‌ها و هنر‌های تجسمی نیز از دیگر کار‌های زیبا‌سازی است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم تاکید کرد: این المان‌ها از تاریخ ۲۵ در سطح شهر قرار می‌گیرد و همه شهروندان می‌توانند استفاده کافی و وافی ببرند.

وی با اشاره به نوع المان‌ها گفت: المان گنجشک، المان طوبی و ماه که طوبی نماد استقامت، نماد سبزی و شبیه درخت سرو است؛ بسیار پرمعنا بوده و المان ماه به خاطر تقارن ماه مبارک رمضان تعبیه شده و طرح‌های روی آن با ماه مبارک سنخیت دارد.

وی عنوان کرد: طراحی و اجرای طرح‌نگاره بر روی این المان‌ها راحت‌تر است و اگر پیچیده‌تر شود باعث می‌شود تعداد کمتری از جامعه هنرمندان استقبال کنند و بیشتر هدف این است که تعدد هنرمندان در این راستا بیشتر شود.

جوادیان با بیان اینکه فرایند ساخت المان‌ها از اردیبهشت‌ماه آغاز شده گفت: درشهر‌های مختلف انتخاب المان متفاوت بوده و شهر تهران از المان تخم‌مرغ و مشهد از المان بشقاب استفاده کرده؛ که در شهر قم از سه المان استفاده شده است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.