سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۹۳ درصد برنامه صادراتی استان قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: هدفگذاری صادراتی استان ۵۶۰ میلیون دلار بود که از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ درصد آن محقق شده است.

محسن رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در کارگروه توسعه صادراتی استان قزوین گفت: هدفگذاری صادراتی استان از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ درصد آن محقق شده که این تحقق برنامه با صادرات ۷۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار همراه بوده است.

وی، تعداد اقلام صادراتی استان را ۳۷۶ قلم با کد تعرفه گمرکی برشمرد و افزود: مقصد‌های هدف صادراتی شامل ۶۲ کشور از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، روسیه و افغانستان که از جمله کشور‌های منطقه به شمار می‌روند، می‌باشد.

رستمی اضافه کرد: کالا‌های عمده صادراتی شامل روغن پایه معدنی، میله‌های آهنی یا فولادی، اکسیدها، تریلر‌های سردخانه دار و سیب زمینی بوده است.

این مسئول همچنین به آمار واردات استان قزوین نیز اشاره کرد و یادآور شد: واردات صورت گرفته به استان قزوین نیز طی همین مدت ۱۹۳ هزار تن به ارزش هزار و ۱۶۷ میلیون دلار بوده که شامل هزار و ۳۰۰ کد تعرفه گمرکی است.

به گفته رستمی، کشور‌های عمده مبدا واردات به ترتیب امارات، چین، ترکیه، آلمان، روسیه، ایتالیا بوده و اقلامی از جمله قطعات منفصله برای تراکتور، کمپرسور‌های برودتی کولر، قطعات منفصله تولید وسایل نقلیه حمل و نقل و سایر موارد را شامل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیان کرد: سهم صادرات استان در حوزه کالایی نیز شامل صنایع معدنی با ۲۵ درصد، صنعت ۵۳ درصد، پتروشیمی و پایه نفتی ۲۰ درصد و کشاورزی نیز ۲ درصد را شامل می‌شود.

رستمی یادآورشد: ۷۰۵ کارت بازرگانی فعال در ۱۱ ماه امسال در استان فعال بوده و همچنین ۱۱۹ کارت جدید صادر شده و ۱۶۱ مورد هم تمدید کارت صورت گرفته است.

براساس آمار‌های موجود، استان قزوین رتبه ۱۴ صادرات کشور را داراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.