سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۳۸۰ تن بذر جو بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری

پارسال ۳۰۰ تن و در امسال‌ ۳۸۰ تن بذر جو بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

سیروس بیک‌بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌زراعی جدید ۶۰ هزار هکتار زمین در استان به طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها اختصاص پیدا کرد.

وی تاکید کرد: از این سطح ۴۵ هزار هکتار گندم، ۱۲ هزار هکتار جو و بقیه سایر محصولات دیم است.

بیک‌بکان با اشاره به همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح پارسال در سطح ۳۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم استان اجرایی شد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: سال گذشته ۶۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی از طریق خط اعتباری طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها با کارمزد چهار درصد بین کشاورزان متقاضی واجدشرایط در استان توزیع شد که از این تعداد ۵۱ دستگاه کارنده بوده است و در سال‌زراعی جاری افزون‌بر ۱۰ هزار هکتار زمین دیم با همان دستگاه‌ها کشت مکانیزه شد.

بیک‌بکان اظهار کرد: برای سال‌زراعی جدید ۱۵ دستگاه کارنده جذب شده است و در سال گذشته ۸۰۰ تن بذر گندم دیم بین کشاورزان توزیع شد که این میزان در سال‌زراعی جدید با ۱۲۰ درصد افزایش به افزون‌بر هزار و ۸۰۰ تن رسید.

وی تاکید کرد: همچنین پارسال ۳۰۰ تن و در امسال‌ ۳۸۰ تن بذر جو بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد و در سال‌زراعی جدید ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت حفاظتی با دستگاه‌های کشت مستقیم اختصاص یافت.

برچسب ها: بذر جو ، جهاد کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.