سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی:

افغانستان درحال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ایران گفت: کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ایران گفت: کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش و درحال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است. 

محمد زارعی در دیداربارییس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخلاف گفته‌های کشور افغانستان مبنی برکاهش کاشت تریاک، تحقیقات موثق نشان می‌دهد که در این کشور کشت مواد مخدر افزایش پیدا کرده است و متأسفانه این کشور درحال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است.

وی افزود: سیاست گذاران کشورهای غربی بدنبال عادی کردن تولید و توزیع مواد مخدر هستند و بایستی مقامات عالی کشور در جهت پیشگیری از عادی کردن این مساله اقدامات لازم را بعمل آورند.

زارعی، ادامه داد: معضل معتادان متجاهر به یکی از مسائل و مشکلات عمده استان تبدیل شده است و بایستی مراکز کمپ ماده ۱۶ در کرمان توسعه یابد.

زارعی، تصریح کرد: در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، متأسفانه کشف و شناسایی اموال قاچاقچیان با یک سری خلاء مواجه است که لازم است با هماهنگی دیگر دستگاه‌های متولی، ضربه اساسی به بنیان‌های مالی این افراد وارد شود.

پیش از این نیز اسکندر مومنی، رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از افزایش ۲۰ درصدی تولید مواد مخدر صنعتی به‌ویژه «متامفتامین و شیشه» طی ۱۰ ماه گذشته در افغانستان خبر داده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
ساخت دیوار مرزی و رصد ۲۴ ساعته با پهپاد و گشتی ها،نظارت دقیق در گمرکات میتونه جلوی انتقال موااد مخدر و بگیره اما متاسفانه جزو اولویت مسئولین نیست