سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد اشتغال در زندان بانوان

بند زنان ندامتگاه مرکزی اراک، کارگاهی برای اشتغال و درآمدزاییِ مددجویان شده است.

مدیر زندان مرکزی اراک اشتغال زندانیان را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌های کشور دانست و گفت: زندان مرکزی اراک هم با احداث کارگاه‌های اشتغال برای زندانیان به دنبال پویایی و تحرک و ایجاد درآمدزایی، زندانیان مشغول به فعالیت هستند.
مؤذن با اشاره به اینکه در زندان مرکزی اراک مددجویان در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت می‌کنند افزود: اکنون ۷۸ درصد زندانیان استان در کارگاه‌های اشتغال مشغول به کار هستند.
او گفت: زندانیان زن نیز در طول مدت حبس ضمن اشتغال از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند که در این راستا از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ دوره آموزشی توسط سازمان فتنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهادکشاورزی برای زندانیان برگزار شده است.
مدیر زندان مرکزی اراک با اشاره به اینکه تمامی بانوان زندانی استان مشغول به کار هستند، افزود: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که شامل کلاس‌های آموزشی احکام، اعتقادات، حفظ و قرائت قرآن، دوره‌های آموزشی رشته‌های خیاطی، صنایع دستی، نگارگری، قالی بافی، میناکاری و قلم زنی در اندرزگاه زنان زندان نیز برگزار می‌شود.
مؤذن اشتغال و تولید را روزنه امیدی برای زندانیان دانست و گفت: حرفه آموزی و ایجاد کارگاه‌های اشتغال برای زندانیان باعث شده علاوه بر تأمین احتیاج مالی خود، کمک خرج خانواده‌هایشان نیز باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.