سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش مدیریت مصرف آب در خانواده

همایش بانوی آب با عنوان مدیریت مصرف آب در خانواده ویژه بانوان خانه‌دار شهر همدان برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این مراسم گفت: کاهش منابع آبی دغدغه کل جهان و استان ما است بنابراین مدیریت مصرف آب در شهر ما اهمیت زیادی دارد.

ستاری‌نوید تصریح کرد: تابستان سال ۱۴۰۱ با بحران قطعی آب در استان مواجه شدیم و با اتمام طرح آبرسانی از سد تالوار که چندین سال بر زمین مانده بود این مشکل رفع شد.

او با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در خانه، تأکید کرد: در مواقع نظافت، شست‌وشو و حتی وضو گرفتن باید در مصرف آب، صرفه‌جویی کنیم.

ستاری نوید گفت: با توجه به اینکه سنت خانه تکانی از رسوم دیرینه ایرانیان است و زنان در این مهم نقش اثرگذاری دارند لذا الگوی رفتاری زنان در نهاد خانواده می‌تواند منجر به اصلاح الگوی مصرف جمعی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: تبلیغ چهره به چهره و تعیین سفیران مدیریت مصرف آب در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

سرپرست دفتر توسعه پایدار، مدیریت مصرف و مطالعات اجتماعی شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم گفت: آب، موضوع اول استان همدان است.

حمید عزیزی‌متواضع افزود: ما از کشور‌های کم آب دنیا هستیم و تهیه و مدیریت آب، کار دشوار و سختی است.

او با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا نسل آینده از این نعمت الهی و ضروری بهره‌مند شوند، تصریح کرد: سایر انرژی‌ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان بازتولید و تغییر دارند، اما ما همیشه به آب نیازمندیم.

این همایش با توجه به فصل خانه‌تکانی‌ها و لزوم مدیریت مصرف آب در این روزها، برگزار و بانوان خانه‌دار همدانی در آن شرکت کردند.

تغییر الگوی رفتاری زنان خانه دار در هنگام نظافت منازل، ترویج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب و مدیریت بهنگام مصرف از اهداف برگزاری این همایش بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.