سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار نیازمند ۲۰ هزار تخت برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار با توجه به جایگاه گردشگری و داشتن جذابیت های تفریحی، دریا، ساحل و آثار تاریخی و دیدنی نیازمند ۲۰ هزار تخت برای خدمات رسانی مطلوب و اسکان مسافران و گردشگران است.

امیر مقدم  اظهار داشت: هم اینک بجای ۲۰ هزار تخت تنها ۲ هزار و ۴۰۰ تخت برای سرویس دهی خدمات سفر چابهار وجود دارد که واقعا کم بوده و نیاز است سرمایه گذاری بیشتری برای ساخت هتل، اماکن تفریحی، گردشگری و اقامتی صورت گیرد و در این خصوص نهایت همکاری و تسهیل در امورات را خواهیم داشت.

وی افزود: تعداد تخت های موجود نمی تواند در شرایط خاص پاسخگوی نیازها و حجم عظیم بیش از یک میلیون مسافر ورودی سالانه به چابهار باشد، لذا توقع داریم مسائل و مشکلات پیش روی اقامت مسافران هر چه سریعتر حل شود.

ساخت ۹۶ چشمه سرویس های بهداشتی جدید

وی گفت: ما امسال نسبت به سال گذشته در بحث خدمات رسانی در حوزه سفر نقاط قوت پیدا کرده ایم، یکی از معضلات در سال گذشته ضعف در خدمات بهداشتی بود، امسال ۹۶ چشمه سرویس های بهداشتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و ۱۲۰ واحد سرویس های بهداشتی هم با تعمیر و بهسازی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

مقدم با تاکید بر اینکه در شرایطی هستیم که در روزهای اوج ورود مسافر عملا مشکلی نخواهیم داشت، افزود: تلاش کردیم خدماتی منظم و در شأن مردم و گردشگران فراهم کنیم، البته بهره برداران ما مشکلاتی دارند؛ اما تلاش می کنیم در حوزه بهره برداری آنچه شأن مردم هست را رعایت کنیم.

اضافه شدن ۱۰۰ واحد اقامتی در ایام عید در غالب خانه‌های مردمی برای گردشگران

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ۱۰۰ واحد اقامتی در ایام عید در غالب خانه‌های مردمی شناسنامه دار و دارای کدینگ لازم به شبکه اقامتی ما اضافه خواهد شد، گفت: با مصوباتی که در ستاد سفر داشتیم ۴۵ واحد اقامتی جدید با خدمات ویژه که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد هستند، تا پایان سال به بهره برداری برسند. همچنین مجموعه ۲۵ تختی با شرایط مناسب به مجموعه خدمات هتلینگ چابهار اضافه خواهد شد.

مقدم افزود: ۸۰ تخت اقامتی هم از امکانات سازمان در شرایط اوج ورود مسافر اضافه خواهد شد، بنابراین خدمات امسال ما نسبت به سال گذشته تقویت خواهد شد، ضمن اینکه مجموعه دانشگاهی و خدماتی که خوابگاه دارند، در این ایام در شرایط خدمات سفری قرار خواهند گرفت و حداقل ۵۰ سوئیت هم به خدمات اقامتی ما اضافه خواهد شد.

وی درباره اتخاذ تدابیری برای سفر ارزان اظهار کرد: قطعاً باید تدابیری پیش بینی شود که در این ایام بتوان خدمات ارزان ارائه کرد، مذاکرات قطعی با تعدادی از بانک ها برای ارائه بن کارت و سفر کارت ها انجام داده ایم که در اختیار آژانس ها و بنگاه های گردشگری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سفرهای هوشمندی را در قالب یک زمان مشخص، در یک مکان مشخص تعریف می کنیم، گفت: یعنی این برنامه‌ها هم تعریف و هم مخاطب شناسی شده اند. بنده شب و روز در حال کار روی این موضوع هستم، بیاید بپذیریم این حجم از کار برای یک مجموعه در مدت زمان کوتاهی که به انجام رسانده، کار بزرگی است و امیدوارم ادامه یابد.

خط اعتباری برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه امسال ۲ خط اعتباری را تعریف کردیم، گفت:یک خط اعتباری ۷۵ میلیارد ریالی فعال شده، در سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان امام علی (ع) تخصیص یافت که ۴۵ میلیارد ریال از آن خرج شده و مابقی آن نیز هر زمان لازم باشد در اختیار تیم درمانی قرار بگیرد، پرداخت خواهد شد.

مقدم افزود: قرارداد یک خط اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی هم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی چابهار ۱۵ روز پیش ابلاغ شد که بتوانیم در حوزه تقویت نظام بهداشتی کمک حال شبکه بهداشت باشیم، تا این لحظه حدود ۱۶ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده که تا پایان سال آن را هم اضافه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مرکز جامعه سلامت ما قرار بود در ایام دهه فجر افتتاح شود، اما به دلیل مسائل قراردادی و تورمی پیمانکار نتوانسته کار خود را به اتمام برساند، گفت: ما هم محدودیت‌های قانونی داریم که نمی‌توانیم هر کاری انجام دهیم، با این حال پروژه الان پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصدی دارد و با تدبیری که اتخاذ شد تلاش می کنیم تا پایان سال یک طبقه از این مرکز را در اختیار بهره بردار قرار دهیم که بتواند به صورت موضوعی و موضعی خدمات رسانی را افزایش دهد و آنجا هم به شبکه خدماتی ما اضافه خواهد شد.

وی در خصوص ترافیک، اظهار کرد: این تکلیف ما و همکاران است که در جانمایی فضاها و مکان ها اقدامات لازم را برای مدیریت و انتقال ترافیک و تعریف پارکینگ ها داشته باشیم. امسال به دلیل میزان جذابیت های منطقه هر روز ترافیک در حال افزایش است، از این رو تلاش کردیم در حوزه خدمات انتظامی در کنار دوستان باشیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: زمانی که کوچک ترین مشکلی در حوزه انتظامی بوده، همکاران شبانه و جهادی اقدام به رفع آن کردند. همچنین به زودی خودروهای راهور جدید هم اضافه خواهد شد، تا به لحاظ ناوگان و به لحاظ سخت افزاری به یک شرایط ایده‌آل برسیم.

ساماندهی مسائل مربوط به هزینه بالای پرواز

مقدم در خصوص پرواز و هزینه ها، گفت: هزینه های پرواز بالاست و ما نیز با این مشکل مواجه هستیم، باید به این مسائل ورود و تدابیر لازم را بیاندیشیم، در حال حاضر پروازها تا بیست روز آینده تکمیل ظرفیت شده اند، در صورتی که آژانس های مسافرتی در حال واگذاری آنهاست، از این رو باید مقداری هماهنگی ها بیشتر و برخورد های عملی تری در برای سایت های رزرو وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با صف پمپ های بنزین هم ناراضی هستیم، افزود: مدیریت صف از مسئله کمبود بنزین و قاچاق بنزین جداست، امروزه در حوزه خودروهای دیزلی و هم در مورد خودروهای بنزینی شاهد این مسئله هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت صمت ایده و سامانه هایی که باید طراحی شوند آماده همکاری هستیم، اظهار کرد: قطعاً کاستی هایی در حوزه سفر خواهد بود اما کاستی در مورد مدیریت هیچکس پذیرا نیست، امیدوارم مدیران در همه بخش ها در کنار هم بوده و با تمام تلاش کاستی های منابعی که وجود دارد را برطرف کنند تا پذیرای میهمانان و گردشگران به این خطه زیبا از کشورمان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.