سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه دوم خراسان جنوبی در تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی/ طرح کتابخانه گردی اجرا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: استان رتبه دوم را در کشور از حیث تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در اختیار دارد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: طرح کتابخانه‌گردی به مناسبت بیستمین سالروز تأسیس این نهاد در ۷۲ کتابخانه عمومی استان اجرا شد که در آن مردم و مسئولان با حضور در کتابخانه‌های مناطق شهری و روستایی از نزدیک با فعالیت‌ها و خدمات متنوع و تخصصی کتابخانه‌ها آشنا شدند.

او افزود: در حاشیه بازدید از کتابخانه‌ها و گفتگو با کتابداران، آن دسته از مسئولان، دانش‌آموزان، دانشجویان و آحاد مردم که علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستند به صورت رایگان به عضویت این نهاد فرهنگی در می‌آیند.

حاجی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند اظهار کرد: در این زمینه خراسان جنوبی بر اساس جمعیت رتبه دوم کشور را دارد و در پایان سال با اجرای طرح کتابخانه‌گردی، تعداد اعضا افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی شمار اعضای کتابخانه‌های استان را ۷۰ هزار و ۹۷۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: مدت عضویت در کتابخانه‌ها سالانه است و در پایان دوره یک ساله در صورت درخواست کاربر تمدید می‌شود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: اکنون ۸۴ کتابخانه در استان فعال است که از این تعداد یک کتابخانه مستقل، ۱۱ مورد مشارکتی و ۷۲ کتابخانه مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند و از کتابخانه‌های نهادی نیز ۲ کتابخانه سیار، ۲۸ مورد روستایی و ۵۴ کتابخانه شهری است.

حاجی با بیان اینکه ۴۵ خدمت در کتابخانه‌های استان به مردم ارائه می‌شود تصریح کرد: جست و جوی کتاب از طریق سامانه‌های تحت وب، سالن‌های مجهز، پیک و روز کتاب، بخش‌های مختلف نابینایان و کم بینایان، بخش‌های کودک و نوجوان، بخش مرجع، نسخ خطی، استان‌شناسی و نشریات از جمله این خدمات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه در بخش کودک، مسابقه نقاشی، طراحی چهره کودکان، درختکاری، نشست‌های کتاب‌خوان و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه طرح ملی کتابخانه‌گردی در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.