سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان قمی در هوای مه آلود

رئیس پلیس راهور استان قم، بر ضرورت توجه رانندگان به هشدار‌های پلیس جهت رانندگی در شرایط آب و هوایی مه آلود تاکید کرد.

سرهنگ غلامرضا صدفی، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط جوی و لغزنده بودن معابر و همچنین وجود مه غلیظ، یکی از خطرناکترین شرایط آب و هوایی است که رانندگان با آن مواجه و در واقع آن را تجربه می‌کنند.

 رئیس پلیس راهور استان قم،  افزود: قرار گرفتن در مه غلیظ باعث کاهش دید راننده می‌شود و توصیه بر این است که حتی الامکان از رانندگی در شرایط مه آلود خودداری شود و اگر هم ضرورت به انجام سفر هست، با حداقل سرعت رانندگی کنند و استفاده از چراغ مه شکن و در صورت نداشتن چراغ مه شکن از چراغ جلو با نور پایین استفاده شود.

سرهنگ صدفی اضافه کرد: موضوع بعدی اینکه در صورت بخار کردن شیشه جلو دستگاه تهویه خودرو که باد مستقیم به روی شیشه پرتاب می‌کند تنظیم و استفاده شود، یا شیشه سمت راننده مقداری پایین بیاید تا بخار حاصله ازبین برود و مانع دید نشود و با استفاده از چراغ‌ها و فلاش، حضور خودتان را به دیگران مخصوصاً عابرین پیاده اعلام کنید.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: در صورت مواجهه با ترافیک در مه غلیظ در صورتی که این امکان وجود دارد وسیله نقلیه را در جای مناسبی پارک کنید و تا زمانی که فاصله ایمن از مسیر مقابل مشاهده نشد حرکت نکنید، در حین حرکت هم از خطوط وسط و کنار معابر برای ادامه مسیر استفاده کنید.

رئیس پلیس راهور استان افزود: رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی و قرار دادن زمان بیشتر برای سفر‌های درون و بیرون شهری و بستن کمربند ایمنی و توجه به هشدار‌های پلیس از مهمترین الزامات برای رانندگی در آب و هوای مه آلود است، تردد موتورسواران هم در این شرایط برابر قانون اکیداً ممنوع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.