سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری رزمایش سفرنوروزی در چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از گردشگران

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رزمایش سفر نوروزی در تمام شهرستان‌ها با هدف هم‌افزایی و همکاری تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و اجرایی برای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران در استان باید برگزار شود.

غلامعلی حیدری در نشست ستاد خدمات سفر چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: معاونان استاندار با تشکیل هیات‌های نظارت و بازرسی از شهرستان‌ها دیدن و آمادگی این مناطق را ارزیابی کنند.

وی افزود: به صورت سرزده از ستاد‌های شهرستانی بازدید کرده و بر اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده نظارت می‌کنم.

حیدری با تاکید بر برگزاری رزمایش سفر نوروزی در تمام شهرستان‌های استان، اضافه کرد: همه دستگاه‌ها هم‌افزایی و همکاری برای میزبانی شایسته از مسافران را داشته باشند.

وی اظهار داشت: ضروری است تا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمازخانه‌های بین‌راهی استان را ساماندهی و در رفع و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در استان اقدام کند.

حیدری با تاکید بر اینکه ایام نوروز بهترین فرصت برای ارائه فرهنگ مهمان‌نوازی مردم و معرفی استان است، گفت: همانطور که مردم استان در انتخابات حماسه آفریدند و مشارکت خوبی داشتند در ایام نوروز هم می‌توانند فرهنگ اصیل خود را به مسافران عرضه کنند.

وی زیباسازی شهر‌ها از جمله ورودی‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: علاوه‌بر آن از نظر خدمات‌دهی به مسافران و تامین سرویس‌های بهداشتی باید اقدامات لازم انجام گیرد.


بیشتر بخوانید


حیدری همچنین بر راه‌اندازی بازارچه‌های نوروزی در تمامی ۴۳ شهر استان تاکید کرد و گفت: دست‌کم چند غرفه برای عرضه صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه اختصاص داده شود و علاوه‌بر این بازارچه‌ها نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیز با مشارکت دستگاه‌های مربوطه در استان برگزار شود.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، یادآور شد: اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و زیارتگاه‌ها برای میزبانی از مسافران آماده‌سازی و تجهیز شوند.

حیدری افزود: اسکان مسافران نیز موضوع مهمی است که باید از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کرد.

وی تامین سفری امن برای مسافران ورودی به استان را ز دیگر نقاط مهم برشمرد و گفت: استقرار خودرو‌های دارای چراغ گردان در جاده‌ها تا بخش زیادی از تصادفات جلوگیری می‌کند.

گفتنی است؛ در این نشست دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص آمادگی دستگاه مربوطه و آخرین اقدامات و برنامه‌های خود در خصوص سفر‌های نوروزی گزارش ارائه دادند.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.