سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲ برابری زائران راهیان نور از فردا

پیش بینی شده زائران راهیان نور در شلمچه از فردا رشد ۲ برابری داشته باشند.

مصطفی عسچری مسئول یادمان شهدای شلمچه گفت: روزانه به طور میانگین هشت هزار زائر از یادمان شلمچه بازدید می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌کنیم از فردا تعداد زائران ۲ برابر شود.  

بر اساس پیش بینی این مسئول حضور زائران راهیان نور در شلمچه به  روزانه ۱۵ هزار زائر می رسد.

به گفته او امسال به یاد «ریحانه سلطانی‌نژاد» کودک شهید شده در کرمان، اتاق کودک با عنوان کاپشن صورتی در منطقه شلمچه راه‌اندازی و برای کودکان خانواده‌های زائر مسابقات شعر، سرود و نقاشی برگزار می‌شود.

او همچنین گفت : در یادمان شهدای شلمچه قبل از حضور زائران کار‌هایی نظیر آماده‌سازی و نصب پرچم، خوش‌نویسی و رنگ آمیزی دیوارها، نصب تصاویر و حک نوشته‌های دلی شهدا در مسیر مانند «لبخند بزن بسیجی» بر روی تابلو‌های چوبی و فلزی که زمان جنگ در مسیر تردد رزمندگان نصب شده بود.

نصب فانوس و گویاسازی منطقه شلمچه در زمان جنگ به عنوان مثال در کنار تانکی که از زمان جنگ در منطقه به جا مانده یک تصویر از رزمندگان که سوار بر همان تانک بوده‌اند نصب می‌شود.

مسئول یادمان شهدای شلمچه توضیح داد: اعزام زائران راهیان نور از اول اردیبهشت امسال آغاز شده است و تا ۲۹ اسفند ادامه دارد.

وی گفت: مهمترین برنامه در یادمان شلمچه مراسم بله‌برون حاج حسین یکتا است که به صورت روایتگری، انگیزشی و تلنگری توسط وی از ۱۹ بهمن تا ۴ اسفند اجرا شد.

سفر حدود هزار دانشجو خارجی به ایران و اعزام به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است، ۵۰ درصد این دانشجویان دختر هستند، همچنین ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در اردو‌های راهیان نور شرکت کنند. «در راه فتح قله‌ایم» به عنوان شعار سال ۱۴۰۲ راهیان نور انتخاب شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.