سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفرای کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا به یزد سفر می‌کنند

رییس شورای اسلامی شهر یزد از سفر ۱۴ سفیر کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی به یزد خبر داد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) در سال ۲۰۲۴ و طی ۲ روز آخر این هفته میزبان ۱۴ سفیر و نماینده این کشور‌ها است.

او افزود: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ به عنوان فرصتی برای گردشگری استان و کشور است.

سیفی ادامه داد: این اتفاق گامی بسیار اثر گذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به ویژه این شهر میراث جهانی یزد است و برنامه‌های این رویداد مهم نیز به مرور اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در گام اول، نشست استاندار یزد با سفرای کشور‌های عضو مجمع گفتگو‌های آسیا (ACD) در غرفه اختصاصی یزد در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و جمعی از مسئولین استانی و کشوری لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو به استاندار یزد داده شد.

سیفی ادامه داد: در گام بعدی نیز چهارشنبه و پنجشنبه آخر این هفته ۱۴ نفر از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی مهمان یزد به عنوان پایتحت گردشگری در سال ۲۰۲۴ هستند و دبیر کل اکو نیز این سفرا را همراهی می‌کند.

او افزود: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشور‌های عضو، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشور‌های عضو، افزایش گردشگران کشور‌های عضو این مجمع و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان بخشی از ثمرات این انتخاب است و امیدواریم بتوانیم با همکاری همه مسئولان استانی و کشوری برای استفاده از این فرصت برای توسعه گردشگری کشور و استان استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه‌های این سفر از سوی کمیسیون گردشگری شورا اعلام می‌شود و نشست‌های تخصصی برخی از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است و ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشور‌های آسیایی است.

برچسب ها: گردشگری ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.