سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور مطرح کرد:

بازگشت هزار و ۴۰۰ مهاجر ایرانی به کشور

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: در سه سال گذشته هزار و ۴۰۰ مهاجر ایرانی از کشور‌های خارجی به کشور بازگشته اند.

عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در سه سال گذشته، هزار و ۴۰۰ مهاجر ایرانی خارج از کشور به وطنشان بازگشته اند که بازگشت ۶۵۰ نفر از این تعداد، در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از برنامه هایرکارگروه علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آن عضو است، جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج است.

مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: برخی کشور‌های جهان به دنبال استفاده از استعداد ایرانیان هستند و هم اکنون ۴۶ درصد مهاجران ایرانی مقیم آمریکای شمالی را نخبگان علمی تشکیل می‌دهند.

سهرابی بیان کرد: در دنیا روند مهاجرت از کشور‌های در حال توسعه به کشور‌های توسعه یافته است و امروزه افراد مهاجر به دنبال آموختن علوم روز مانند نانوفناوری، هوش مصنوعی، زیست فناوری و رشته‌های مهندسی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مهاجرت، یک فرصت است؛ بطوریکه جوانان می‌توانند در خارج از کشور علوم جدید را فرا گیرند و سپس استعداد خود را در داخل کشورشان به کار ببندند و حتی آن را ترویج کنند.

دستیار وزیر امور خارجه اضافه کرد: بعضی از کشور‌ها مانند ژاپن، کره، مالزی، آمریکا، ترکیه، قطر، عمان و امارات متحده عربی به علت کاهش زاد و ولد و افت منابع انسانی به دنبال جذب استعداد‌های نخبگانی هستند.

سهرابی خاطرنشان کرد: افغانستان که از یک شرایط ژئوپولیتیکی خاصی برخوردار است، از کشور‌های مهم منطقه می‌باشد و با ایران روابط تاریخی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۰۱:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
کامنتهای زیر رو خوندم. از روی نادانی ننویسید. از اونهایی که زندگیشونو حراج زدن رفتن خارج برای بهتر زندگی کردن رفتن متاسفانه با بدبختی و سیلی صورتشونو چند سالی سرخ نگهداشتن. از تی کشی گرفته تا ظرفشویی از بی گاری کردن خسته شدن و برگشتن. یک سری هم زن و بچشونو گذاشتن خارج و خودشون تنها آمدن. والا اونور خبری جز بدبختی نیست. انگشت شمارن آدمهای موفق در خارج از ایران... میخواهید کار کنی بسم الله ایران کار هست. اگر قراره زیر بلیط دولت اروپا بری گدایی هرماه منتظر ی پول کم بمونی سیاه کار کنی
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
خیلی دلت خوشه. وقتی میخوای کار کنی هزارتا مشکل سر راحت سبز میشه. ما که کارمون اینترنتی هست از این وضع اینترنت دیوانه شدیم. از کار حرف میزنی ؟ کاملا مشخصه نه تخصصی داری نه چیزی فقط حرفای کوچه بازاری میزنی. اگر تخصصی نداری حرف نزن. حداقلش اینکه امکانات اولیه زندگی در این کشورها فراهم هست. اینجا کمترین احترام رو برای نخبه، استعداد درخشان نمیزارن. اگر میزارن در حد یک متن خوشگل توی روزنامه هاست ولی در واقعیت بهت میخندن.
اره عزیزم حرفایی که زدی فقط تو کاغذ و نوشته قشنگن. کسی که اونجا تی هم میکشه آرزوی خرید مرغ و گوشت واسش نمیمونه اینجا با حقوق اداره کاری که دو سومش میره واسه اجاره خونه آرزوی خیلی ها شده خرید مرغ و گوشت. سعی کنی دیگه کانت از سر دلخوشی نزاری و نظر تخصصی ندی.
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
منظورشون افغانی ها هست
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
و البته صدها برابر هم از ایران مهاجرت کرده اند و تعداد بیشتری هم اگر امکانش بود میرفتند،از کشوری که ثروت طبیعی بسیار دارد وقاعدتا از آن کشورها باید آرزو داشتند ایرانی باشند!!!.
سعیذ
۲۳:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
تعداد خروجی هارو هم بگید
صد برابر این عدده
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
لطفا تعداد افرادی ک خارج شدن هم بفرمایید
فک نکنم قابل قیاس با هزار نفرباشه
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
چند نفر به خصوص نخبگان از ایران مهاجرت کردند ؟
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
امار سواد تخصص ورودی و تعدادشون بت خروجیها رو بگید
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
نخبگانی که میرن اونقدر براشون همه چی فراهم میشه که فقط دلایل خانوادگی باعث برگشتشون میشه
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
چند نفر خارج شده؟
صدرا
۲۱:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
احتمالا همشون از اکراین برگشتند
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
مثل تتلو منظورتونه ؟!
منصور
۲۱:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
اونایی که بدرد بخور هستن را راضی میکنن که همانجا بمانن
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
جدی میفرمایید چند نفر پولا رو بردند؟