سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با یکصد و چهارمین شنبه امید و افتخار انجام می‌شود؛

آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال غربی خط ۷ مترو/ بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو و افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان خبر داد.

محسن هرمزی در گفتگو با اشاره به برگزاری صد و چهارمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه ۱۲ اسفندماه، اظهار کرد: در این رویداد عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو از میدان کتاب تا جنت‌آباد و سیمون بولیوار آغاز خواهد شد و ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان در منطقه ۲ نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تکمیل و تصویب مطالعات فاز یک توسعه شمال غربی خط ۷ مترو در دوره جدید مدیریت شهری انجام شده است، خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی این پروژه به طول ۴.۲ کیلومتر تونل و ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. تحویل دو قطعه زمین باقی مانده و شروع عملیات ایستگاه دوم و بخش دیگری از تونل نیز در فروردین ماه سال آینده محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران جهت خدمات رسانی به مناطق ۲ و ۵ و به ویژه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان از انتهای خط ۷ واقع در میدان کتاب در امتداد شمال غربی ادامه پیدا خواهد کرد. به طوری که این مسیر در راستای خیابان کوهستان و با عبور از دره فرحزاد به سیمون بولیوار رسیده و به میدان دانشگاه می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه شمال غربی خط ۷ شامل ۲ ایستگاه در محدوده تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با سیمون بولیوار و دانشگاه آزاد خواهد بود، یادآور شد: پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و در محدوده بوستان کوروش طراحی شده است.

آغاز عملیات اجرایی توسعه شمال غربی خط ۷ مترو/ بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح، گفت: برقراری ارتباط ریلی بین مناطق ۲ و ۵ با عبور از دره فرحزاد، کاهش ترافیک شریان‌های بزرگراهی شرقی- غربی و شمالی- جنوبی از جمله بزرگراه‌های آبشناسان، ستاری و یادگار امام، سهولت دسترسی شهروندان به دانشگاه آزاد و بیمارستان فرهیختگان و کاهش ترافیک مسیر‌های ارتباطی به این دو مجموعه به عنوان یک زون جاذب سفر، امکان تعامل با مجتمع‌های تجاری محدوده کریدور با هدف احداث مجتمع‌های ایستگاهی به منظور تأمین بخشی از هزینه‌های پروژه و افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در خط هفت به میزان ۹ هزار نفر در زمان اوج ترافیک از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می‌رود.

هرمزی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرح ۹ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این اعتبار شامل ۶ هزار میلیارد تومان هزینه ساختمانی و ۳ هزار میلیارد تومان هزینه تجهیزاتی است.

وی همچنین از بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان خبر داد و افزود: این ایستگاه به عنوان بیست و یکمین ایستگاه از ابتدای خط هفت در بلوار پاکنژاد- بلوار شهید دادمان در منطقه ۲ واقع شده و زیربنای کل ایستگاه ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع است. با توجه به موقعیت قرارگیری آن از جهت مجاورت با مراکز اداری و بیمارستان آتیه و بافت مسکونی متراکم موجود، جزء ایستگاه‌های پرمسافر و استراتژیک خط ۷ محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در مدت اخیر برای ساخت این ایستگاه بیش از هزار میلیارد ریال هزینه شده است، اعلام کرد: هشت هزار و ۲۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۳۰۰ تن آرماتوربندی، دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب بتن ریزی، دو هزار متر مربع سنگ کاری و ۹۰۰ متر مربع اجرای سقف کاذب برای ساخت ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در ورودی جنوب شرقی ایستگاه؛ ۲ رایزر و در مجموع چهار دستگاه پله برقی نصب شده که با افتتاح این ورودی، تمامی پله‌های برقی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین رمپ‌های ویژه افراد کم توان و مسیر تردد روشندلان در محوطه این ورودی تأمین شده و همزمان به بهره برداری خواهد رسید.

هرمزی در پایان خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، ایستگاه‌های بوستان گفتگو، میدان کتاب، میدان توحید، ۱۷ شهریور، دادمان، ورودی دوم و سوم ایستگاه مدافعان سلامت و ورودی سوم ایستگاه بریانک در خط ۷ به بهره‌برداری رسیده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.