سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم اربعین درگذشت سردار عابدین رضوی خرم در مسجد دانشگاه تبریز

مراسم اربعین درگذشت سردار عابدین رضوی خرم استاندار فقید آذربایجان شرقی با حضور مسئولان استانی و اقشارمختلف مردم در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه سردار خرم عزیز از مجاهدان میدان دیده وپیشکسوت و جانبازان و آزادگان این سرزمین بود گفت: واقعیت اینکه مردان بزرگی در این اذربایجان‌ها در طول حیات مبارک و درخشان شان طلوع پیدا کردند و شخصیت آن ها درامتداد زمان و بستر مجاهدت‌های سخت در فراز و نشیب‌های طاقت فرسا رشد و تکامل پیدا کرد و سرانجام شربت شهادت نوشیدند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، افزود: سردار خرم امتداد نسل بزرگان جاویدانی مانند شهید باکری، شهیدیاغچیان، شهید تجلایی و شهید شفیع زاده و هزاران شهید از این دیار است مردانی با غیرت و جوانمردی خود هرگز لباس مجاهدت و خدمت را از تن جدا نکردند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سردار خرم در خدمت بسیارحریص و به تعهد و مسئولیت خود بسیار وفادار و صبوربود افزود: وی ماه‌ها در اسارت تکفیری‌ها در سوریه روز‌های سختی را سپری کرد و این تنها یک فرازی از زندگی اوبود و تقریبا تمام این ۴۵ سال زندگی او یا در سنگر جهاد یا در هجرت و خدمت بود.

وی تصریح کرد: وی نبوغ و استعداد بالایی در فرماندهی و مدیریت داشت و مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده گرفت و از رزمندگانی بود که خالق حماسه‌های بزرگی بودند.

زنده یاد سردار خرم از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ فرماندهی «سپاه عاشورا» در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت و هیئت دولت، بیست و پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ وی را به مسئولیت استاندار آذربایجان شرقی و نماینده عالی دولت در ایناستان منصوب کرد. مرحوم عابدین خرّم علاوه بر تحمل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به علت عفونت تنفسی که براثر بیماری توام کرونا و آنفلوآنزا عارض شده بود دارفانی را وداع گفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.