سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت ناتو با پیشنهاد مکرون برای اعزام نیرو به اوکراین

کشور‌های عضو ناتو مخالفت خود را با پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین اعلام کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه‌شنبه گفت که این ائتلاف قصدی برای استقرار نیرو‌های نظامی در اوکراین ندارد. استولتنبرگ به آسوشیتدپرس گفت: «هم‌پیمانان ناتو حمایت بی‌سابقه‌ای از اوکراین ارائه می‌کنند. ما از سال ۲۰۱۴ این کار را انجام داده‌ایم و پس از تهاجم تمام عیار روسیه به حمایت خود از اوکراین ادامه داده‌ایم. اما هیچ برنامه‌ای برای اعزام یا استقرار نیرو‌های رزمی ناتو در اوکراین وجود ندارد».

در همین حال، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان نیز تاکید کرد که کشورش ارتش خود را به اوکراین نمی‌فرستد و از کشور‌های غربی خواست با تامین بودجه و تسلیحات از کی یف حمایت کنند.

پیلار آلگریا، سخنگوی دولت اسپانیا نیز امروز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت که اسپانیا با ایده ارسال نیرو‌های نظامی از هر کشور اتحادیه اروپا به اوکراین که توسط امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه ارائه شده است، مخالف است.

آلگریا خاطرنشان کرد: ما باید بر آنچه فوری است، یعنی تسریع در تحویل تجهیزات [نظامی]به کی یف تمرکز کنیم.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم روز سه‌شنبه گفت کشورش به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد.

پیستوریوس در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام سرباز به این کشور جنگ زده را رد می‌کند، پاسخ داد: بله، من آن را رد می‌کنم. 

در همین حال، سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد لندن هیچ برنامه‌ای برای استقرار نیرو‌های نظامی "در مقیاس بزرگ" در اوکراین ندارد.

پیشتر مسکو هشدار داده بود که استقرار احتمالی نیرو‌های زمینی ناتو در اوکراین به معنای اعلام جنگ است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه فاش کرد که اعضای اتحادیه اروپا و ناتو ممکن است در آینده نیرو‌های خود را در این کشور جنگ زده مستقر کنند، هرچند وی تاکید کرد که در این مورد اتفاق نظر وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
اینقدر شورش رو درآوردن که صدای آشپزام دراومده