سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری لنکرانی:

حضور مردم در انتخابات امکان مطالبه‌گری را فراهم می‌کند

باقری لنکرانی گفت: نماینده‌ای که با درصد کمی از آرا وارد مجلس می‌شود، خود را پاسخگو به عامه مردم نمی‌داند.

کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم با حضور در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات، اقتدارآفرین و تاثیرگذار است و مسیر آینده کشور را رقم می‌زند. حضور مردم امکان مطالبه‌گری را فراهم می‌کند چرا که نماینده‌ای که با درصد کمی از آرا وارد مجلس می‌شود، خود را پاسخگو به عامه مردم نمی‌داند.

وی درباره نحوه تامین هزینه‌های کاندیدا‌ها گفت: حتی در آمریکا که نظام سرمایه‌داری است کاندیدا‌ها باید دلار به دلار هزینه‌کرد خود را گزارش دهند. بعضی‌ها برای آن که کاندیدا‌ها را وامدار خود کنند به ستاد‌ها کمک می‌کنند تا بعدا نماینده برایشان جبران کند. مثلا در یک جایی یک نفر مجوز پارک آبی می‌خواست و به هر سه کاندیدا کمک مالی کرده بود تا هر کدام وارد مجلس شدند وامدار او باشند. وقتی شفافیت وجود نداشته باشد این مشکلات پیش می‌آید. البته الان با این سامانه شفافیت هزینه‌ها می‌توان جلوی چنین مواردی را گرفت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به سوالی درباره نقش احزاب در انتخابات خاطرنشان کرد: ما خیلی از تشکیلاتی که داریم قدرتمند هستند و تشکیلات اسلامی به معنای محلی برای مشورت برای حل امور مسلمانان نیستند. افراد در این گعده‌ها می‌نشینند که پست‌های قدرت از وزارت و نمایندگی تا مدیریت‌های میانی را در دست بگیرند. این خیلی بد است که ما فقط موقع انتخابات، احزاب را می‌بینیم.

وی اضافه کرد: الان ائتلاف‌های مختلف در حال لیست دادن هستند، ولی وقتی فردی وارد مجلس شد آیا از او می‌پرسند که چه کار می‌کند؟ متاسفانه ما سر این موضوعات رودربایستی می‌کنیم و خطای افراد جناح و گعده خود را نمی‌بینیم و به او تذکر نمی‌دهیم تا اصلاح صورت گیرد.

باقری لنکرانی همچنین عنوان کرد: باید نمایندگان کارآمد، مومن و البته پاک‌دست انتخاب شوند. الان نیاز به نمایندگانی داریم که مدرس‌وار فکر کنند، طرح بدهند، نظارت کنند و جایگاه مجلس را بالا ببرند. مردم می‌توانند یا با شناخت شخصی از افراد یا با تحقیق و پرس و جو از افراد مومن، چنین کاندیدا‌هایی را بشناسند و به آن‌ها رای بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند را باید چگونه برای رای دادن اقناع کرد؟ گفت: مشارکت اقتدارآفرین است و کشور ما را مقتدر می‌کند ولو حتی کسانی که ما می‌خواستیم رای نیاورند. ضمن اینکه مجلس با آرای بالا، مطالبه‌گری مردمی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: الان تقریبا از همه سلایق در انتخابات داریم و هر کس هر سلیقه‌ای که می‌پسندد را می‌تواند انتخاب و از حق خودش استفاده کند. از طرفی این میراث آسان به دست نیامده است. راه حفظ تمامیت ارضی و این امنیت در ناآرامی‌های غرب آسیا همان مشارکت است تا نشان دهیم نمی‌خواهیم به کشورمان آسیبی وارد شود. مشارکت باعث سلامت، امنیت و اقتدار ملی می‌شود.

باقری لنکرانی با اشاره به اینکه امروز مردم آگاهانه‌تر و با دقت بیشتری کاندیدا‌ها را ارزیابی می‌کنند، بیان کرد: امروز مردم متوجه حرف‌های تکراری می‌شوند و فضا کاملا نقادانه است که این باعث بالا رفتن کیفیت آرا می‌شود و از قومی و قبیله‌ای رای دادن در شهر‌های کوچک و لیستی رای دادن در شهر‌های بزرگ فراتر می‌رود.

وی در پایان گفت: من از همه سلیقه‌ها با هر نوع نگرش، نگرانی و انتقادی که دارند استدعا دارم حضورشان را به عنوان سرمایه اقتدارآفرین کشور در انتخابات رقم بزنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
لطفا به کوری چشم دشمنان ایران و ایرانی رأی دهید
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
به افراد کار بلد و مومن و دوستدار ایران و ایرانی رأی دهید
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
در سال 1400 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
در سال 1401 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 800 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
در سال 1402 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 15 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
ان شاءالله در روز جمعه ما رأی خواهیم داد
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
حق رأی داریم ورأی می دهیم
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
آغاز ثبت نام وام 150 میلیونی بازنشستگان بدون ضامن با حساب یارانه | چه کسانی مشمول این وام قرض الحسنه می شوند؟
آغاز ثبت نام وام 150 میلیونی بازنشستگان بدون ضامن و باز هم 100 درصد فقط دروغ است
و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام مبلغ 50 و 100 میلیون تومان بدون ضامن را از سال بهمن ماه سال 1400 تاکنون به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
از نظر شرعی و قانونی واجب است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره به مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پیگیری، بررسی و رسیدگی کنند ولی اما متأسفانه تاکنون هیچ کاری و اقدامی نکرده اند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟