سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت بارندگی در سیستان و بلوچستان + فیلم

فعالیت سامانه بارشی با وجود صدور هشدار‌های هواشناسی علاوه بر آبگرفتگی معابر و طغیان برخی رودخانه‌های فصلی، منجر به غیرحضوری شدن برخی از مدارس سیستان و بلوچستان در پی برودت هوای سرد و مه شد.

  ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان از روز گذشته در برخی از مناطق این استان شروع به فعالیت کرده و بارش باران با شست و شوی غبار از چهره شهر‌ها و طبیعت باعث خوشحالی مردم شد.

این بارش منجر به آبگرفتگی معابر، انسداد برخی راه‌ها، طغیان رودخانه‌ها شده و اختلالاتی را در تردد ساکنان برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان ایجاد کرده و از سوی دیگر به علت برودت هوای سرد فعالیت مدارس را از حالت حضوری به غیرحضوری تغییر داد.

گزارش بارش باران از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و بارنسنجی

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از ۴۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد که از زابل ۱.۶، زهک ۲.۸، تمندان ۱۵.۵ و ایرانشهر ۱.۱ میلی متر باران باریده است.

محسن حیدری بیان کرد: تا فردا در سیستان و بلوچستان افزایش ابر، بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای، کاهش موقتی و محسوس دما و ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز در نواحی مرکزی از سمت جنوب غرب و امروز و فردا در شمال سیستان و بلوچستان از سمت شمال وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر روی دریا تا سه شنبه وزش باد نسبتاً شدید و تاپایان هفته بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و دریا مواج پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: سه شنبه در جنوب و جنوب شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در سطح سیستان و بلوچستان شرایط برای بارش باران گاهی رگبارو رعدوبرق فراهم است.

حیدری توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود.

وی افزود: کشاورزان نیز باید از محصولات کشاورزی محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و احتیاط در تردد‌های دریایی و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

 تعطیلی برخی مدارس در پی برودت هوای سرد

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش خاش اعلام کرد: با توجه به نزول بارش باران الهی و آبگرفتگی معابر امروز دوشنبه تمام دوره‌های تحصیلی در سراسر این شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطیل و آموزش به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان نیز از تعطیلی مدارس در ۲ شیفت صبح و عصر در دلگان خبر داد و گفت: به علت برودت هوا و بارندگی تمامی مدارس در شیفت صبح و عصر در دلگان تعطیل شدند.

آماده باش نیرو‌های راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سازمان هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آماده باش کامل نیرو‌های راهداری استان در پی هشدار سازمان هواشناسی در تمام مسیر‌های ارتباطی زیر پوشش این اداره کل خبرداد.

ایوب کرد اظهار کرد: در پی هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان، درحال حاضر ۱۸ تیم راهداری با ۲۰۰نفر نیروی راهداری در مسیر‌های ارتباطی زیر پوشش این اداره کل مستقر و به حالت آماده باش هستند.

وی افزود: پنج راهدارخانه در محور‌هایی که با بارندگی بیشتری مواجه خواهند بود تجهیز شده است تا رانندگان و مسافران در صورت ضرورت در این راهدار خانه‌ها مستقر شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوجستان تاکید کرد: رانندگان تا قبل از اقدام به سفر با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنندو در شرایط ناپایدار جوی از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.