سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صدای ملت صرفا مورد حمایت چند حزب اصلاح‌طلب است

فعال سیاسی گفت: در شهرستان‌ها رقابت انتخاباتی کاملا در بستر قومیتی در حال شکل گیری است و به همین دلیل از شور حداکثری برخوردار است.

محمد علی وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فضای انتخاباتی کشور گفت: آرایش سیاسی انتخابات مجلس با تاخیر هم که همراه شده اما الان روشن شده که اصولگرایان دچار پوست اندازی های زیادی شده اند و لیست های شکننده مختلفی به نامشان منتشر شده است که لیست ها هم همچنان مورد انتقاد بدنه اجتماعی اصولگرایی است و اینگونه نیست که یک لیست مورد اقبال عمومی باشد؛ در بین اصلاحات هم چون یک لیست وجود دارد که البته آن هم منصوب به اصلاح طلبان است و نمی شود گفت که لیست اصلاحات است بلکه لیست صدای ملت صرفا مورد حمایت چند حزب اصلاح طلب است .

وی با اشاره به لیست صدای ملت ادامه داد: طبعا به دلیل اینکه زودتر از سایر لیست ها شکل گرفت و حاشیه درون حزبی ندارد می توان گفت که مزیت دارد اما اشکالش همچنان این است که در حالی از چهره های معتدل تشکیل شده که همچنان میزان مشارکت در تهران آنگونه قابل توجه برای رای آوری لیست منصوب به اصلاح طلبان نیست. ولی در شهرستان ها رقابت انتخاباتی کاملا در بستر قومیتی در حال شکل گیری است و به همین دلیل از شور حداکثری برخوردار است.

وکیلی بیان کرد: معتقدم که این انتخابات در نوع خودش به عنوان یک انتخابات غیرسیاسی رکوردار خواهد بود و کمترین اثرپذیری را از احزاب سیاسی دارد و مرزهای سیاسی را کاملا در شهرستان ها بهم ریخته است. در تهران هم مرزهای سیاسی به هم ریخته است در حالی که همگان پیش بینی شان این بود که جبهه پایداری و جریان آقای قالیباف در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد اما با هم ائتلاف کردند و در نقطه مقابل هم جریاناتی که به پایداری ها تمایل داشتند و یا به آقای قالیباف تمایل داشتند راه خود را از این ائتلاف جدا کردند یعنی نوعی برهم ریختگی سیاسی را در این انتخابات شاهد هستیم و انتخاباتی است که کمترین اثرپذیری حزبی را دارد .

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد:  این انتخابات در بستری از هویت های منطقه ای و قومیتی در حال پیش رفتن است. به همین دلیل معتقدم میانگین مشارکت بالاست زیرا محرک قومیتی محرک بسیار پرقدرتی است و میانگین مشارکت بالاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.