سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله به یک کلیسا در بورکینافاسو ۱۵ کشته برجای گذاشت

مقامات بورکینافاسو اعلام کردند طی یک حمله تروریستی به یک کلیسای روستایی ۱۵ تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

ژان پیر سوادوگو، یکی از مسئولان بورکینافاسو اعلام کرد که در روز یکشنبه در جریان یک حمله تروریستی که یک کلیسای کاتولیک در روستای ایساکانی در شمال بورکینافاسو را هدف قرار داد، حداقل ۱۵ غیرنظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

براساس گزارش الیوم السابع، سوادوگو گفت:  در تلفات اولیه ۱۵ نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

شایان ذکر است که از سال ۲۰۱۵، بورکینافاسو شاهد تشدید فعالیت گروه‌های مسلح از جمله شاخه محلی سازمان تروریستی داعش بوده است. بر اساس داده‌های سازمان‌های غیردولتی، دست‌کم ۱۰ هزار نفر، اعم از غیرنظامی و نظامی، در نتیجه حملات شبه‌نظامیان از سال ۲۰۱۵ کشته شده‌اند. در همین راستا  حدود دو میلیون نفر نیز آواره شدند.

بورکینافاسو که یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، در غرب آفریقا قرار دارد و با کشورهای نیجر، مالی، بنین، توگو، غنا و ساحل عاج هم‌مرز است. بورکینافاسو زمانی تحت استعمار فرانسه قرار داشت و در سال ۱۹۶۰ به استقلال دست یافت.

بخش عمده‌ای از جمعیت ۲۰ میلیون نفری بورکینافاسو زیر خط فقر زندگی می‌کنند. اکثر مردم این کشور مسلمان هستند. شمار اندکی از آنان نیز به اقلیت‌های مسیحی و ادیان بومی تعلق دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۱۱:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اینان این درسها را در مدارس وهابی اموختن که با دلارهای سعودی اداره می شود بنا به وصیت بن لادن که از شرکای نفتی خاندان بوش در امریکا بود اگر قرار باشد مسلمانان در کشورهای مسیحی امنیت نداشته باشند به تبع ان هم مسیحیان هم نباید درکشورهای اسلامی در امنیت باشند و این حرکت تروریستی در راستای همان افکار است افکاری که خود امریکا ان را دوست دارد به ان احترام می گذارد و برای سرباز گیری برای ترویچ چنین افکاری از هشتاد کشور دنیا نیرو جمع اوری و روانه خاورمیانه کرد
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
از برکات .....