سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری طالبان با نخبگان افغانستانی‌

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از همکاری با نویسندگان و محققان خبر داد.

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم رونمایی از شماری از کتب چاپ‌شده توسط انتشارات بیهقی گفت این وزارت به منظور حفظ و مصون نگهداشتن تاریخ و فرهنگ کشور با نویسند‌گان و محققان در نشر و چاپ کتاب کمک و همکاری خواهد کرد.

مولوی حیات‌الله مهاجر فراهی گفت که کتاب است که تاریخ و تجربیات گذشته را مصون نگه می‌دارد.

فراهی افزود متاسفانه در این اواخر فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه ما کم‌رنگ شده بود، ولی انتشارات کتاب بیهقی همواره تلاش کرده تا با نشر و چاپ کتاب، این فرهنگ را دوباره رنگ بیشتر بخشد.

به گفته‌ی وی؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ، به منظور حفظ و مصون نگهداشتن تاریخ و فرهنگ کشور با نویسند‌گان و محققان در نشر و چاپ کتاب کمک و همکاری خواهد کرد.

شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه گفت که در دوره جهاد و مبارزه برای آزادی کشور، جوانان بسیار نقش مهم داشتند و بنابراین از جوانان خواست که آنان باید به یادگیری، مطالعه و تحقیق علاقمند باشند.

ستانکزی افزود که امروزه پیشرفت و توسعه جامعه‌ بستگی به میزان علاقمندی مردم جامعه به مطالعه و یادگیری است.

او با مخاطب قراردادن جوانان بیان داشت که وقت خویش را ضایع نکنند و بیاموزند، تحقیق کنند و یادبگیرند.

مولوی حافظ محمد حامد حسیب، معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی کشور نیز در رونمایی از کتاب‌های تازه چاپ شده حضور داشت و گفت که کتاب و قلم یکی از وسایلی است که برای نسل‌های بعدی جامعه ما علم و دانش را انتقال می‌دهد.

او خواستار این شد که نویسندگان و محققان در کشور باید بیشتر از این تشویق شوند تا برای نسل آینده زمینه آگاهی‌یابی بیشتر مساعد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.