سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع آش رشته در بین شهروندان کوهبنانی

خانواده شکوهیان شهر کوهبنان در آستانه روز نیمه شعبان به اتفاق همسایه‌ها گرد هم می‌آیند و با همکاری هم مخلفات آش رشته را مهیا می‌کنند.

اعضای گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) شهر کوهبنان در این روز به نیت ظهور و سلامتی امام زمان (عج) دیگ‌های آش رشته را بار می‌گذارند و نذر و نیاز خود را با پختن آش برای حدود سه هزار نفر برای امام زمان (عج) ادا می‌کنند.

پختن آش رشته از صبح روز میلاد حضرت، ولی عصر (عج) با حضور جمعی از بانوان خانواده و زنان همسایه در محل قرارگاه جهادی فاطمه الزهرا آغاز می‌شود و تا ظهر ادامه پیدا می‌کند و بعد از پخته شدن، آش را در عصر نیمه شعیان بین مردم و همسایه‌ها توزیع می‌کنند.

مردم کوهبنان قبل از نیمه شعبان با آذین بندی مساجد، تکایا، خیابان ها، کوچه‌ها و درب مغازه‌ها به استقبال این روز بزرگ می‌روند.

در روز نیمه شعبان هم همه جا با برگزاری جشن و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، با توزیع شیرینی، چای، انواع نوشیدنی ها، شکلات، شله زرد، آش رشته از عاشقان و منتظران حضرت، ولی عصر (عج) پذیرایی می‌کنند.

لازم به ذکر است با توجه به بارش برف به همت هیئت امنای زینبیه کوهبنان و گروه سه شنبه‌های مهدوی عصر نیمه شعبان سیب خلال سرخ شده بین شهروندان کوهبنانی توزیع شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.