سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دولت سیزدهم؛

۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در خراسان جنوبی تأمین شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در دولت سیزدهم در استان تأمین شده است.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به سایت زعفرانیه بیرجند خبر داد و گفت: با این اقدام دغدغه تأمین زمین طرح جوانی جمعیت در مرکز استان رفع شد.

او افزود: به همت دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین برای تأمین مسکن به محدوده شهر‌های خراسان جنوبی الحاق شد؛ در حالی که این مقدار در ۸ سال دولت قبل تنها ۱۲ هکتار بوده است.

مودی اظهار کرد: پیگیری‌ها برای الحاق ۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در شهر‌های استان نیز در حال پیگیری است و تلاش داریم تا اوایل سال آینده این مقدار نهایی شود که از این مقدار ۶۰۰ هکتار برای شهرستان بیرجند است و بیشترین الحاقات را در شهر‌های نهبندان و طبس خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس برنامه طرح نهضت ملی مسکن در کشور سهم خراسان جنوبی ۴۰ هزار واحد بوده که از این تعداد ۱۸ هزار واحد روستایی و ۲۲ هزار واحد شهری است.

او عنوان کرد: ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع این متقاضیان ۴۱ هزار نفر واجد شرایط شده‌اند و تاکنون برای ۴۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی تأمین زمین به مساحت ۵ هزار هکتار انجام شده است.

مودی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار و ۲۷۷ متقاضی واریز وجه اولیه داشته‌اند تصریح کرد: برای ۱۹ هزار و ۷۴۴ واحد پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۵۱ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هفت هزار و ۶۶۹ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۲۵۹ واحد به مرحله اتمام نازک‌کاری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به اشاره به اقدامات زیرساختی در سایت‌های نهضت ملی مسکن گفت: هزینه‌های خدمات آب و برق طرح نهضت ملی مسکن حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که یک سوم هزینه را وزارت راه و شهرسازی تقبل کرده و تاکنون سه هزار میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.