سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف گازوئیل قاچاق ترانزیتی مخلوط با آب در گمرک پیرانشهر

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: در گمرک پیرانشهر، ۳ دستگاه کامیون تانکردار حامل گازوئیل قاچاق ترانزیتی مخلوط با آب کشف و ضبط شد.

وحید موسی پور مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: کارشناسان اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی با همکاری ماموران اداره کل گمرک پیرانشهر، در حین بررسی‌های خود از ۳ دستگاه کامیون تانکردار حامل گازوئیل ترانزیتی از مبدا کشور عراق به مقصد کشور افغانستان، موفق به کشف قاچاق گازوئیل مخلوط با آب شدند.

وی افزود: در پی بازرسی و نمونه برداری کارشناسان استاندارد مستقر در گمرک مذکور از تانکر کامیون‌های حامل ترانزیتی، احتمال وجود آب در باک و محتویات تانکر‌ها داده شد که با ارسال نمونه کالا به آزمایشگاه ارزیابی انطباق مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران، مشخص شد گازوئیل اظهاری حاوی ناخالصی آب بوده است. 

موسی پور اضافه کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ لیتر از سوخت ترانزیتی، توسط رانندگان در کشور عراق فروخته شده که برای یکسان سازی وزن، به همان میزان، آب را به طور ماهرانه‌ای به محموله گازوئیل اضافه کرده و نوعا با شگرد خاصی جاسازی کردند و قصد این را داشتند که در داخل کشور آب را به نحوی تخلیه و به جای آن گازوئیل یارانه‌دار تامین شده از کشورمان را جایگزین گازوئیل فروخته شده در عراق کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.