سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوربس:

نیرو‌های اوکراینی کمیاب‌ترین خودروی زرهی آمریکایی را از دست دادند

بنابر اعلام مجله فوربس نیرو‌های روسی یکی از کمیاب‌ترین و قدرتمندترین خودرو‌های زرهی آمریکا را در نبرد آودیوکا منهدم کردند.

مجله فوربس گزارش داد که ارتش روسیه یک خودروی زرهی M۱۱۵۰ Assault Breacher را که کمیاب‌ترین و قدرتمندترین خودرو‌های زرهی آمریکاست در طول نبرد‌های آودیوکا منهدم کرد؛ ایالات متحده تعدادی از آن‌ها را قبلاً مخفیانه به کی یف منتقل کرده بود.

دیوید آکس، خبرنگار فوربس بر اساس ویدئویی که در وب‌سایت‌های روسی منتشر شده بود، این موضوع را گزارش کرد. در این ویدئو خدمه خودروی زرهی M۱۱۵۰ را رها می‌کنند و پس از آن خودرو زرهی مورد اصابت قرار می‌گیرد و خسارت زیادی به آن وارد می‌شود.

آکس یادآور شد که در اواخر سال گذشته، ایالات متحده «بی سر و صدا» به اوکراین حداقل یک  و شاید حتی شش  خودروی زرهی از این مدل را به کی یف ارائه کرد، تا نیرو‌های اوکراینی بتوانند به خطوط دفاعی روسیه نفوذ کنند.

این مجله می‌گوید: «اوکراین فقط تعداد کمی خودروی زرهی آمریکایی دارد... این کشور به تازگی یکی از مهم‌ترین خودرو‌های زرهی را در نزدیکی آودیوکا از دست داده است» و این از دست دادن را «به ویژه برای نیرو‌های اوکراینی دردناک» توصیف می‌کند.

این مجله افزود که خودروی زرهی M۱۱۵۰ متعلق به تیپ ۴۷ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین است و مجهز به آخرین تجهیزات غربی است که به اوکراین منتقل شده است. 

این خودرو بر پایه تانک آبرامز با وزن ۵۵ تن تولید شده و یکی از محافظت شده‌ترین و همه کاره‌ترین خودرو‌ها برای ماموریت‌های زمینی می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.