سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قزوین:

نماینده اصلح چندین شاخصه دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: انتخاب یک نماینده برای مجلس شورای اسلامی چند شاخصه دارد که اگر به آن‌ها توجه کنیم، فردی اصلح در خانه ملت قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین  عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفت: برخی سوال می‌کنند که منظور از نماینده شایسته کدام است، باید در خصوص شاخصه‌های شایسته گری بگویم که ما دنبال کسانی هستیم که مومن باشند و در زندگی دنبال انجام کار خیر و خوب هستند.

وی تاکید کرد: ما دنبال کسی هستیم که التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راس آن، ولی فقیه داشته باشد، اگر این‌ها به درستی صورت پذیرد هرگز خیانتی صورت نمی‌پذیرد، کسانی که خیانت کردند به دلیل شناخت کم بود و از همان ابتدا نیز به خوبی شناخته نشدند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: نماینده شایسته بایستی اهل صداقت، درستی و راستگویی، تقوا، انقلابی و عدالت مدار باشد، یعنی عدلت را برای مردم بخواهد، نه اینکه جیب هایش برای غارت بیت المال دوخته شده باشد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: نماینده اصلح باید پاکدامن و به دور از فساد باشد، کسی که با فساد مبارزه کند نه اینکه خود غرق در فساد باشد، همچنین شیوه صحیح تبلیغ را در پیش بگیرد، نه اینکه بدون حساب و کتاب خرج کند، چون در آن صورت این تصور ایجاد می‌شود که اگر به فکر مستمندان است، چرا این قدر هزینه را خرج چنین افرادی نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه نماینده باید از ظاهر سازی، پول و مادیات به دور باشد، اظهار کرد: اسراف گری به نوعی ناشایستگی است، همچنین نماینده نیز باید از اشرافی گری به دور باشد و در عین حال امانتدار، اهل ایمان و تقوا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حوزه‌های انتخاباتی نیز باید همانند نماز جمعه باشکوه مردمی همراه باشد، ادامه داد: در حوزه نماز جمعه بدون اینکه ما بگوییم مردم خودشان حضور پیدا می‌کنند، در حوزه انتخابات نیز فقط ما وظیفه داریم که در اطلاع رسانی اهمیت انتخابات جهادی را بگوییم و شبهات را برطرف کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: باید به بی تفاوت‌ها توجه کنیم، آن‌ها تصور می‌کنند اگر بخواهند یا نخواهند، اتفاقی نمی‌افتد، در حالی که با این کار‌ها دل دشمن، رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و منافقین شاد می‌شود، ممکن است فردی برای معیشت خود ناراحتی‌هایی داشته باشد، اما باید بداند که این ناراحتی با بی تفاوتی بدتر می‌شود و عاقلانه فکر کردن باعث می‌شود تا با به کارگیری همت جمعی شایسته‌ترین افرد به مجلس راه پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: همه ما به تربیت احتیاج داریم و کسانی باید امور تربیتی را انجام دهند که روی ما تاثیرگذار باشند، قرآن بزرگترین کتاب تربیتی است.

امام جمعه قزوین به نقش تربیتی در میدان مبارزه با نظام استکباری پرداخت و گفت: قبل از من و شما رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی جوانان ما را هدف می‌گیرند، اگر ما غفلت کنیم دشمن تمام فکر و ذهن ما را همانند سرزمین‌های اشغالی غصب می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: امور تربیتی در مقام نخست بر عهده والدین و سپس بر عهده مسوولان و در ادامه نیز بر دوش نظام آموزش و پرورش قرار دارد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امروز همه مستکبران امکانات خودشان را به کار گرفته اند که اسلام را از چشم مردم بیاندازند و اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی را تبلیغ کنند تا مردم اسلام حقیقی را نبییند، اما همان چیزی که از آن برحزر هستند، روزی ریشه آن‌ها را بر خواهد کند و مردم جهان، اسلام واقعی را می‌شناسند و فوج فوج فریاد عدالت اسلامی و ظلم ستیزی سر خواهند داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.