سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی:

کردستان از لحاظ تعداد صلح‌یاران رتبه ممتازی در کشور دارد

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: استان کردستان از لحاظ تعداد صلح‌یاران رتبه ممتازی در کشور دارد و از معاونت حل اختلاف استان انتظار می‌رود تا ارجاع پرونده‌ها به صلح‌یاران ضابطه‌مند شود.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امروز در دومین همایش استانی ستاد صبر کردستان اظهار داشت: اگر مردم گرایش به صلح و سازش داشته باشند، قسمت اعظم هزینه‌های مادی و روحی که بر اثر اختلاف و تنازع میان آن‌ها وارد می‌شود، کاسته می‌شود.

وی گفت: استان کردستان از لحاظ تعداد صلح‌یاران رتبه ممتازی در کشور دارد و از معاونت حل اختلاف استان انتظار می‌رود تا ارجاع پرونده‌ها به صلح‌یاران ضابطه‌مند شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان خطاب به صلح‌یاران بیان کرد: در حرفه و عمل خود حساسیت زیادی به خرج دهید و با جدیت و در جهت ایجاد صلح و سازش در جامعه تمام تلاش خود را بکار گیرید.

وی ریشه و منشا تشکیل پرونده‌های قضائی در جامعه را سه عامل مشکلات اقتصادی، کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف محوله و همچنین تنزل و افت ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های اخلاقی در جامعه بیان کرد.

حسینی افزود: باید تلاش شود تا ریشه و منشا تشکیل پرونده در جامعه خشکانده شود چرا که اگر این مسئله حل نشود در صورتی که امکانات و نیروی انسانی قوه قضائیه نیز چند برابر شود، باز هم ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش نخواهد یافت.

بهادر اسدی معاون حل اختلاف استان کردستان نیز از ارجاع ۴ هزار پرونده در سال جاری به صلح‌یاران خبر داد و اظهار داشت: ۶۰ درصد از این تعداد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش میان طرفین دعوی شده است.

وی همچنین از فعالیت ۱۵۰۰ صلح‌یار و تشکیل ۴۰ هیات صلح در استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر از محکومین به قصاص نفس در استان با پادرمیانی صلح یاران و متنفذین از دار مجازات رهایی یافته‌اند.

در این مراسم همچنین از صلح‌یاران برتر در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.