سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت استاندار قزوین از نقش گروه‌های مردمی برای جلوگیری از فساد

استاندار قزوین گفت: مردم امروز دولت سیزدهم را دولت سالم و در مقابله با فساد می دانند و در این زمینه همه مدیران استان باید پای کار باشند و به موضوع فساد حساس باشند

 محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی کاملا مردمی است و تمامی ابر بحران‌های کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست مردم حل شده است، موضوعی که باعث ناراحتی و رنجش نظام سلطه است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌پذیرد که مدیریت یک کشور به جای تصمیمات آن‌ها با تصمیمات مردم آن کشور اداره شود، افزود: نظام استکباری و تمامی دشمنان قسم خورده ایران سال گذشته تلاش خود را برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران کردند و تمامی اعتبارات و امکانات خود را در این راه هزینه کردند، ولی به دلیل عدم همراهی مردم شکست خوردند و در واقع یک رفراندوم میدانی رقم خورد و مردم به فراخوان‌های بدخواهان جواب منفی دادند.

اعلایی گفت: نظام علی رغم تمامی توطئه‌ها کاملا با حمایت مردم پابرجاست، موضوعی که برای مسئولان مسئولیت آفرین است و آن‌ها باید فراتر از شعار و ریا خدمت گذاری کنند و مردم را در کنار خود برای اجرای هرچه بهتر امور قرار دهند.

استاندار قزوین با اشاره به تجربه‌های موفق استفاده از ظرفیت مردم در طول ۲ سال گذشت، اضافه کرد: حضور نیرو‌های مردمی در ایام نوروز برای کمک به پلیس یک طرح ابتکاری و خیلی کوچک بود، ولی تصادفات را به شکل قابل توجهی کاهش داد و توانست استان را در رتبه نخست کاهش تصادفات جاده‌ای قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان در حوزه‌های مختلفی از جمله نظارت بر سکونت گاه‌های اتباع خارجی و حوزه آب هم به زودی از مکانیزم‌های مردمی استفاده خواهد کرد تا در این ۲ حوزه هم شاهد نقش آفرینی مثبت مردم باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه مردمی سازی راهکار اداره کرد کشور است، ادامه داد: ما تجربه خوبی در استان کسب کردیم و دیدیم وقتی مردم استان می‌توانند به راحتی با استاندار از طریق فضای مجازی و پیامک ارتباط برقرار کنند و همین ارتباط باعث شد تا در جریان بسیاری از امور قرار بگیریم و مشکلات بدون واسطه به ما منعکس شود.

وی افزود: در حوزه مبارزه با فساد اخیرا یک گروه مردمی در یکی از روستا‌ها خبر از یک زمین خواری را به معاون عمرانی استانداری رساند و با کمی تحقیق مشخص شد که فاجعه در حال شکل گیری است، جاده کشی کرده اند و زمین‌های ۲ هزار متری تفکیک کرده اند تا از آن استفاده کنند، مجموعه مدیریتی استان هم سریع ورود کرد و نگذاشت اتفاقات تلخ گذشته یکبار دیگر در قزوین رقم بخورد هر چند هم رهبری بار‌ها به اژد‌های هفت سر فساد اشاره فرموده اند و هم‌ما در این استان سختی‌های برخورد با فساد را دیده ایم. 

وی افزود: تمامی مدیران استان باید به موضوع فساد حساس باشند، مردم امروز دولت سیزدهم را دولت سالم و در مقابله با فساد می‌دانند، مردم جهت گیری‌ها را می‌بینند، تحلیل و بصیرت دارند، افراد تحصیل کرده و با سواد دانشگاهی هستند، سلامت را درک و مقایسه می‌کنند و تشخیص می‌دهد که چه صحبت‌هایی در راستای منافع آن‌ها می‌باشد.

اعلایی گفت: مدیران برای مبارزه با فساد آبرو خرج کنند، تدبیر داشته باشند چراکه به نقل از مقام معظم رهبری آن‌هایی که به دنبال فساد هستند قانون دان‌های قانون شکن هستند و برای نقشه‌های خود تدبیر می‌کنند و با برنامه ریزی جلو می‌روند و برای مخالفین خود هم مشکل درست می‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه انتخابات کارویژه تمامی مدیران استان است، اضافه کرد: خیلی ناراحت از دروغ‌ها و تهمت‌هایی که در فرایند رای جمع کردن بعضی‌ها به شما در این دوره میزنند نباشید چراکه مردم عملکرد‌ها و راست گویی را مقایسه می‌کنند و تشخیص و درایت مردم طرفدار صداقت، سلامت و اخلاص است، پس شما در جهت مشارکت و استفاده از امکانات برای برگزاری سالم و باشکوه انتخابات تلاش کنید تا اراده و خواست مردم سرنوشت انتخابات را تعیین کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.